مدیر کل نگهداری ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 11 دستگاه پل بزرگ در راه‌های  مواصلاتی لرستان فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی بازگشایی می‎شود.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، شعبانعلی خاوری اظهار کرد: 11 دستگاه پل بزرگ در راه‌های  مواصلاتی لرستان افتتاح می‌شوند که شامل پل دوآب، پل چم شهران، پل زیودار، پل چم مهر، پل حیات‎الغیب، پل شاهیوند، پل بیشه، پل بابازید، پل قلایی، پل کلات زیودار و پل طاق عباس علی است که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری طی ماه‌های گذشته احداث و بازسازی شده و با بهره برداری از این پل‌ها زمینه ارتباط بین شهرها، روستاها و جابجایی کالاهای اساسی و مسافر تسهیل و تسریع می شود.
وی با اشاره به مشخصات پل‌ها و راه‎های مواصلاتی مذکور خاطرنشان کرد: این پل‌ها در مجموع به طول 830 متر و 889 تن وزن و اعتباری بالغ بر 189 میلیارد ریال احداث شده و با بهره‎برداری از آنها 3179 خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.
این مسئول در تشریح موقعیت پل های مذکور گفت: پل دوآب از نوع خرپایی در کیلومتر 35 محور خرم‌آباد-پل دختر با 63 متر طول و 108 تن وزن ، پل چم شهران و زیودار در بخش معمولان هرکدام به ترتیب با 69 متر طول و 118 تن وزن و 54 متر و 92 تن وزن ، پل چم مهر در کیلومتر 25 محور پل دختر – ایلام 126 متر و 217 تن و حیات‌الغیب در محور خرم‎آباد – پل دختر با 45 متر و پل شاهیوند نیز در محور اتصالی خرم آباد- کوهدشت با 36 مترطول و 48 تن وزن احداث شده است و زیر بار ترافیک می‌رود .
مدیرکل نگهداری ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص سایر پل ها عنوان کرد: پل بیشه در محور سفید دشت- خرم‎آباد با 36 متر طول و 62 تن، پل بابازید در محور پلدختر و کوهدشت با 250 متر طول خاکریزی پشت آن، پل قلایی در بخش فیروزآباد با 45 متر و 80 تن، کلات زیودار در محور خرم‎آباد با 60 متر طول و 104 تن و پل طاق عباس علی با 46 متر و 60 تن است.
به گزارش ایسنا، با افتتاح و بهره برداری از پل‎های یاد شده امید مردم لرستان برای از سرگیری جریان عادی زندگی پس از وقوع سیل ابتدای سال جاری شکوفا می‎شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.