به گزارش ایرنا، سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در آیین افتتاح تالار یکهزار نفری فرهنگ خرم آباد اظهار داشت: باید آموزش و پرورش را به سمت ارتقا کیفیت سوق دهیم، اکنون نظام تعلیم و تربیت از خیلی از مسایل رنج می برد و باید تعهد کنیم تا از این رنج ها آن را رها شود.

وی بیان کرد: باید اصلاح مدل های نظام تعلیم و تربیتی را دردستور کار قرار داد، بیش از ۶۰درصد سند تحول بنیادین راهکارهای تاسیسی است.

وی اظهار داشت: هیچ وزارتخانه ای به اندازه آموزش پرورش نقش کلیدی ندارد و سرمایه های انسانی را تربیت می کند.

وی اضافه کرد: قانون نظام تعلیم و تربیت با سایر ادارات اداره می شود و بسیاری از فرصت های خلق ثروت و منابع جدید را از ما می گیرد و باید کاری کرد این نظام با قوانین خاص اداره شود و این کار را انجام می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تیمی ایجاد شده و قانون خاصی را در تعلیم و تربیت تدوین و تصویب می کند که بتواند استانداردهای لازم را ارتقا دهد.

حسینی یادآور شد: همه باید بر آیین نامه ها و رویه های موجود تمرکز پیدا کرده و لوایح و طرح ها استخراج تا فرصت های را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یک معبر خوب برای ایجاد منزلت این قشر است، هم اکنون این صندوق اکنون به آرامش رسیده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز فرهنگیان با گذراندن چالش ها میانگین دریافتی شان ۱۵تا ۲۰ میلیون می باشد همچنین ۶۲۰ میلیارد تومان سود سال گذشته از صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی گفت: همه دارایی های صندوق متعلق به فرهنگیان است نباید در این صندوق مانند نظام بانکی عمل کرد و صندوق هویتی به جز فرهنگیان ندارد.

وی اظهارداشت: دارایی هایی در بخش های مختلف به سود می رسد باید به معلمان واگذار شود و با ظرفیت سازی ارتقا کیفیت و منزلت باید قشر فرهنگیان را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارتخانه اموزش و پرورش افزود: یکی از عوارض نظام تعلیم و تربیت حجم عظیم برنامه های درسی در مدارس است، چرا باید ۱۲هزارو ۹۰۰ ساعت برنامه درسی از اول ابتدایی تا پایان دوران درسی داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: چرا باید این میزان هزینه کنیم تا دانش آموزان غیرمهارتی افزایش یابند، در دنیا آموزش از ابتدا تا پایان هشت هزار ساعت است و معتقدم کمتر از این میزان ارتقا خواهیم یافت.

وی ادامه داد: مدرسه جعبه سیاه جامعه و کارگزار فکور جامعه است، رضایتنمدی مردم از مدارس بسیار بالا است.

وی بیان کرد: اگر در نظام کسی مسئولیتی را قبول می کند باید خودش را با مردم همراه کند و قدردان معلمان باشد همچنین تعلیم و تربیت را در اولویت قرار دهد و در بودجه ریزی این حوزه را در نظر بگیرد.

حسینی اضافه کرد: یکی از عوارض جدی نظام تعلیم و تربیت، نظام ساختار آموزش و پرورش از یک ساختار عمودی، با بروکراسی سخت و ساختار غیرخلاق است که برای لایه های پاینن رنج آور است.

وی ادامه داد: امروز لایه های متعددی چیده شده که از رابطه عمودی در رنج است باید این لایه ها را کم کنیم و قدرت خلق ثروت و ارتقا کیفیت را به مدارس واگذار کنیم.

وی گفت: رویکرد قدرت بخشی به مدرسه و امکان استفاده از نیروی انسانی باید در دستور کار باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سیل ویرانگر لرستان قهرمان را رنج داد و همراه مردم این استان مردم ایران رنج کشیدند، در این راستا مردم سیل مهربانی را برپا کردند.

حسینی بیان کرد: اول مهر امسال هیچ دانش آموزی در لرستان بدون کتاب، بدون معلم، بدون مدرسه نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت و بخش خصوصی بیش از ۴۰۰میلیارد تومان کمک کرده است.

خبرنگاران آگاهی بخش جامعه هستند

وی با اشاره به روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با معلمان ویژگی مشترک دارند همانگونه معلمان کلید توسعه هستند خبرنگاران معلمان آگاهی بخش جامعه می باشند.

حسینی بیان کرد: خبرنگاران نوری هستند که خوبی ها و بدی ها را برای آکاهی به مردم نشان می دهند، آنها بهترین واسطه های بین مردم و مسئولین هستند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم به توسعه برسیم باید مدرسه را به جامعه و جامعه را به مدرسه تبدیل کنیم که خبرنگاران در این راستا می توانند به ما کمک کنند.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.