مدیرکل بهزیستی لرستان از پلمب 8 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه زهرا توکلی اظهار کرد: در حوزه درمان اعتیاد 22 دستگاه متولی امر هستند و یکی از آنها بهزیستی است که در سیاست‌های خود استراتژی‌های پیشگیری، درمان و توانمندسازی را لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری، سال گذشته 116 تیم اجتماع‌محور برای آموزش 320 هزار نفر جمعیت در محیط‌های مختلف تشکیل تا آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: در حوزه درمان معتادین نیز 65 مرکز ماده 15 در دستورکار داریم که شامل مراکز  TC ، مرکز اقامتی میان‌مدت، مراکز درمان سرپایی و... هستند.

توکلی بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته وام خوداشتغالی به 308 معتاد بهبود یافته پرداخت شد و 242 نفر هم خدمات بیمه خویش‌فرمایی دریافت کردند.

وی درخصوص مرکز ماده 16 گفت: تقریباً 1.5 سال پیش این مرکز به بهزیستی واگذار شد که در استان این مرکز ظرفیت 200 نفر معتاد را دارد اما 300 نفر در آنجا نگهداری می‌شود.

توکلی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بسیج و سپاه منعقد شده است که یک مرکز با ظرفیت 400 نفر ایجاد کند و قطعاً با راه‌اندازی مرکز مذکور مقداری از فشار مرکز ماده 16 کاسته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان درخصوص نظارت بر مراکز توزیع دارو و کمپ‌های ترک اعتیاد عنوان کرد: سال گذشته 30 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد را شناسایی کردیم که به تعدادی تذکر دادیم تا خود را با وضعیت جدید تطبیق و به کار خود ادامه دادند و 8 مرکز غیرمجاز نیز پلمب شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 115 مرکز درمان سرپایی در استان داریم که 17 مرکز مربوط به بهزیستی و مابقی زیرمجموعه علوم پزشکی استان هستند.

توکلی تأکید کرد: سال گذشته در حوزه توزیع دارو مراکز متخلف را تعطیل کردیم و درخصوص تخلفات بدون هیچ اغماضی برخورد کنیم چون مددجو امانتی در دست ماست و نباید مراکز تخلف کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.