محمدرضا ابراهیمی با بیان این که در گذشته طی بازرسی کمیته ای متشکل از علوم پزشکی، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر از 68 کمپ غیر مجاز و زیر زمینی فعال در استان 40 کمپ تعطیل و پلمپ شد افزود: مابقی این کمپ ها به علت برخورداری از استانداردهای اولیه ساماندهی و مجوز فعالیت دریافت کردند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 115 کمپ ترک اعتیاد به صورت مجاز در سطح استان در حال فعالیت می باشند که این مهم باعث بالا رفتن ظرفیت درمان معتادان نیز شده است.
ابراهیمی بیان داشت: مدت نگهداری هر فرد بیمار در کمپ های ترک اعتیاد 28 روز بوده که درصورت نیاز می توان یک دوره دیگر آن را تمدید کرد اما تمدید بیش از 2 دوره تخلف محسوب شده و با کمپ مورد نظر برخورد خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تصریح کرد: هر ساله اعتباری با عنوان یارانه درمان به سازمان بهزیستی پرداخت می گردد که افراد بیمار می توانند به منظور دریافت این کمک هزینه به سازمان بهزیستی مراجعه کنند تا در صورت داشتن شرایط لازم از این امتیاز برخوردار شوند.
وی گفت: خانواده ها باید برای درمان بیماران معتاد خود به مراکز مجاز و برخوردار از استانداردهای علمی و بهداشتی مراجعه کنند.
ابراهیمی همچنین تبلیغات ماهواره ای داروهای ترک اعتیاد را بی اساس خواند و هشدار داد: این داروها عمدتاً دست ساز و فاقد اعتبار می باشند و مصرف آن تاثیرات مثبتی بر فرد نخواهد داشت چرا که اعتیاد یک بیماری روحی و روانی است و صرفاً با مصرف دارو کنار گذاشته نمی شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: چنانچه شهروندان شکایاتی در مورد مراکز ترک اعتیاد یا گزارشی از فعالیت مراکز غیرمجاز داشته باشند می توانند به اداره بهزیستی شیراز واقع در کوی زهرا (س) مراجعه و موارد را مطرح کنند.
مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس نیز گفت: 100 مرکز اقامتی میان مدت مجاز در فارس تحت نظر سازمان بهزیستی در حال فعالیت می باشند که هر ماه یک بار کمیته ای متشکل از نماینده های بهزیستی، علوم پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از این مراکز بازدید می کنند.
قدرت ا... محکم افزود: گزارش فعالیت چند کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز در شهرستان ها به سازمان بهزیستی اعلام شده که موضوع را به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اطلاع رسانی کرده و این مراکز بعد از شناسایی کامل، پلمپ می شوند.
وی ادامه داد: هر کمپ ترک اعتیاد مجاز ظرفیت نگهداری 60 بیمار معتاد را در بازه زمانی یک تا سه ماه دارد که با همکاری پزشکان مجرب، مددکاران اجتماعی و متعادین بهبود یافته خدمات لازم را به بیماران معتاد ارایه می دهند.
محکم به فعالیت 3 کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در فارس اشاره کرد و گفت: 2 مرکز اقامتی میان مدت در شیراز و یک مرکز در شهر رزقان برای ارایه خدمات ترک اعتیاد به بانوان در حال فعالیت می باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 677572
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.