فاطمه زهرا توکلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مراکز متخلف در حوزه دارو نیز شامل موارد تعطیلی بوده اند و به مابقی مراکز نیز تذکر داده شده خود را با وضعیت جدید تطبیق داده و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع ۱۱۵ مرکز درمان سرپایی استان ۱۷ مرکز مربوط به بهزیستی و مابقی زیر مجموعه علوم پزشکی لرستان هستند.

وی بیان کرد: در حوزه درمان اعتیاد ۲۲ دستگاه متولی امر هستند که بهزیستی به عنوان یکی از این دستگاه ها استراتژی‌های پیشگیری، درمان و توانمندسازی را در سیاست های کاری خود لحاظ کرده است.

توکلی ادامه داد: در راستای فعالیت های پیشگیرانه سال گذشته ۱۱۶ تیم اجتماع‌محور برای آموزش ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در محیط‌های مختلف تشکیل شده و آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: در حوزه درمان معتادان نیز ۶۵ مرکز ماده ۱۵ در دستور کار داریم که شامل مراکز تی سی، مرکز اقامتی میان‌مدت و درمان سرپایی هستند.

توکلی درخصوص مرکز ماده ۱۶ گفت: حدود ۲سال پیش این مرکز با ظرفیت ۲۰۰ نفر به بهزیستی واگذار شد اما در حال حاضر  ۳۰۰ نفر در آنجا نگهداری می‌شود،  که در این راستا تفاهم‌نامه‌ ایجاد یک مرکز ۴۰۰ نفره با همکاری بسیج و سپاه منعقد شده است.

۷۲۶۹/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.