به گزارش ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: این درحالی است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۹ نفر بوده است.

وی در رابطه با آمار صید و شکار غیرمجاز در سه ماهه اول سال جاری اظهار داشت: طی این مدت ۵۹۲ قطعه ماهی به صورت غیر مجاز و ۲۷ قطعه پرنده شامل شاه‌بوف، کبک، کبوتر و تیهو و ۱۶ قطعه پستاندار نیز صید شده که در مدت مشابه سال ۹۷صید غیرمجاز آبزیان ۱۴۴ قطعه، پرندگان چهار قطعه و پستانداران یک قطعه بود.

وی ادامه داد: ۲۰۱ مورد زنده گیری پرندگان و چهار مورد زنده‌گیری پستانداران نیز کشف شده در حالی که پارسال تنها ۲ مورد زنده گیری پرندگان گزارش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: شروع به شکار ۳۵ مورد، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده یک مورد سلاح غیرمجاز کشف شده ۲ قبضه و سلاح مجاز کشف شده ۲۸ مورد گزارش شده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه امسال سه قبضه سلاح جنگی کشف شده اضافه کرد: ادوات و وسایل کشف شده نیز ۲۲۵ مورد بوده و ۵۳ مورد آلودگی‌های محیط زیست و ۱۶۵ مورد اخطاریه‌های زیست محیطی داشته‌ایم.

وی یادآور شد: سه ماهه اول سال جاری هشت مورد تخریب محیط زیست و سه هزار و ۲۱۴ مورد تعلیف غیر مجاز دام و دو مورد آتش‌سوزی گزارش شد.

وی اضافه کرد: مجموع تخلفات ۲۰۶ فقره، تعداد پرونده‌های مختومه ۱۹۹ فقره،  پرونده‌های درجریان ۴۱ فقره و پرونده های برائت نیز ۲ فقره بوده که این آمار طی مدت مشابه سال گذشته به ترتیب مجموع، مختومه و پرونده های در جریان ۴۷، ۲۳  و ۲۲ مورد بوده است.

۷۲۶۹/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.