فریدون یاوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با توجه به شرایط به وجود آمده از همه مردم و گردشگران تقاضا داریم که از برپایی آتش در اینگونه مناطق خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار آتش سوزی و از بین رفتن جنگل ها و مراتع که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند، نباشیم.

وی در خصوص تجهیزات برای اطفاء حریق گفت: امکاناتی که در اختیار محیط بانان برای اطفاء حریق وجود دارد آتش کوب و سایر تجهیزات اولیه و ابتدایی است.

وی اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت استان بر عهده تمام محیط بانان و پرسنل محیط زیست استان می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: خوشبختانه با توجه به روابط بسیار خوب و مناسب و همکاری که با سازمان ها، نیروهای نظامی و انتظامی استان و مردم داریم در مواقع اضطرار و آتش سوزی از حمایت خاصی برخوردار هستیم.

وی گفت: البته سخت گذر بودن مناطق بعضاً دچار مشکلاتی در زمان اطفاء حریق می شود که این عمل باعث کندی عملیات اطفاء حریق می شود.

یاوری گفت: ۱۴ اکیپ واکنش سریع در سطح استان برای کنترل اطفاء حریق در مواقع آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت داریم که به محض وقوع حادثه همکاران ما به منطقه اعزام می شوند.

وی در ادامه به نقش مؤثر دهیاری ها در زمان اطفاء حریق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با آموزش هایی که در سطح استان برای دهیاری ها در زمینه اطفاء حریق انجام شده باعث گردیده که در زمان وقوع آتش سوزی، مدیریت و کنترل آتش با چالش کمتری نسبت به قبل مواجه شویم.

او گفت: شماره تلفن ۱۵۴۰ پل ارتباطی مردم و محیط زیست در صورت وقوع آتش سوزی و یا تخلفات زیست محیطی می باشد که همواره در دسترس عموم و توسط همکاران ما رصد می شود. 

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
۸۰۶۶/‏۳۰۳۳  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.