به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سیف روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر اظهار داشت: پروژه نیمه کاره کتابخانه شماره ۲ پلدختر تنها پروژه ای در سطح لرستان است که در کمیته برنامه ریزی استان از اعتبار آن کم نشد.

وی افزود: با تخصیص اعتبار می توان پروژه کتابخانه شماره ۲ پلدختر را تکمیل کرد.

فرماندار پلدختر به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و بیان کرد: شبکه های اجتماعی مجازی با بارگذاری کتاب های درست و نادرست، مفید و غیر مفید باعث کمرنگ شدن اهمیت و فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است.

وی اضافه کرد: لذتی که خریدن، نگهداری و خواندن کتاب است در هیچ فایل مجازی نیست اما فضای مجازی مطالعه و کتابخوانی را تحت شعاع خود قرار داده است.

سیف ادامه داد: دنیا به سمت علم و تکنولوژی می رود، فرصت ۲ باره کاری و آزمون خطا وجود ندارد و با استفاده از داشته ها و تجربه های دیگران، راهی که آنها نرفته اند را برای مطالعه و تحقیق انتخاب شود.

وی یادآور شد: سبک کتابخوانی در کشور به گونه ای است که بیشترین هزینه ها برای کتاب های درسی می شود و کمتر از کتاب به عنوان هدیه استفاده می شود.

فرماندار پلدختر گفت: بخش عمده ای از کار فرهنگی در رابطه با کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود که اگر انس و عادت با کتاب در ذهن کودک ایجاد شود به سمت این امر مهم سوق می یابد بنابراین فرهنگ کتابخوانی باید از درون خانواده در کودکان نهادینه شود.

سیف افزود: می توان از توان خیرین که در ایام سیل در پلدخترحضور می یابند کمک های خوبی در حوزه ها و بخش های مختلف استفاده کرد و آنها را به سمت تهیه سخت افزار در شهرستان سوق داد.

سیف به هفته خبرنگار اشاره کرد و اظهارداشت: اگر خبرنگاران و فعالان عرصه خبر شهرستان پلدختر در زمینه تصویری، صوتی، متنی و نوشتاری نباشند، خدمات، فعالیت ها و اقدامات نظام و دولت به طور قطع به اطلاع مردم نمی رسد.

وی بیان کرد: مشکلاتی که برای رفع نیاز به ورود مسئولان بالا دستی دارد گاهی اوقات جز قلم خبرنگاران و پیگیری آنها به نتیجه نمی رسد.

فرماندار پلدختر اضافه کرد: خبرنگاران رسالت خطیری در امر اطلاع رسانی به عهده دارند از این جهت که به عنوان پل ارتباطی بین دولت و مردم  از یکسو مشکلات مردم را به مسئولان انتقال می دهند و از سوی دیگر خدمات دولت را به مردم منعکس می کنند.

وی ادامه داد: انتظار می رود خبرنگاران شهرستان پلدختر همچنان با دستگاه حاکمیتی همکاری خود را همانند گذشته حفظ و ادامه دهند.

سیف از عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود این جلسه با شور، حرارت و انرژی بیشتری تشکیل می شد اما این عدم حضور نشان دهنده این است که آن طور که باید اهمیت کتاب و کتابخوانی درک نشده و موضوع دوم و سوم مشغله زندگی است.

وی در این جلسه از خبرنگاران فعال شهرستان پلدختر در عرصه کتابخوانی و فعالان این عرصه با اهدای جوایزی از سوی اداره نهاد کتابخانه های  عمومی تجلیل شد.

  ۷۲۷۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.