به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ، رقبای کتاب را در شرایط کنونی بسیار گسترده و متنوع دانست و افزود: فضای مجازی، رسانه‌های آنلاین و برخی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای شرایط جذابی را برای مخاطبان بوجود آورده در حالی که باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا جذابیت کتاب همچنان حفظ شود.

وی همچنین بر لزوم تامین و تولید منابع جدید کتابخانه‌ای با حمایت از ناشران و نویسندگان استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: هر قدر این منابع غنی شوند به همان نسبت مراجعه به کتابخانه‌ها افزایش می‌یابد.

فرماندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر و با تلاشی که مجموعه مدیریت سابق استان و کتابخانه‌های عمومی اردبیل داشتند شرایط متفاوتی را در توسعه کتابخانه‌های عمومی بویژه در مناطق محروم شهر اردبیل شاهد بودیم و امیدواریم در دوره مدیریت جدید نیز این پویایی و حرکت تداوم یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی جلب مشارکت خیرین و برخی از بانک‌ها در تکمیل کتابخانه‌های عمومی اقدامی سخت و دشوار است، اظهار داشت: در کنار احداث فضای فیزیکی کتابخانه‌ها تجهیز این مجموعه‌ها به همراه تامین منابع کتابخانه‌ای حرکتی ارزشمند محسوب می‌شود که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی درست و دقیق ترغیب نوجوانان و جوانان به مطالعه کتاب را شاهد باشیم.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌باشد.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.