به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردبیل به فعالیت 13 کتابخانه نهادی و 8کتابخانه مشارکتی در اردبیل اشاره کرد و افزود: باید براساس ذائقه مردم در تهیه و فراهم کردن بستر مطالعه و کتابخوانی به گونه‌ای عمل کنیم تا سودمندترین خروجی را در این حوزه شاهد باشیم.
او اظهار داشت: در انتخاب نام و عنوان کتابخانه ‌ها در هر منطقه به روشی عمل شود تا خود این عنوان ایجاد رغبت و انگیزه برای مطالعه را در بین شهروندان و روستانشینان فراهم کند.
او جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای مطالعه اندیشمندانه دانست و گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بهترین فرصت را برای مطالعه عمیق و اندیشمندانه در بین خانواده ‌ها و توسعه و ترویج این امر مقدس در جامعه فراهم کرده است.
زنجانی افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از سلوک حسنه امام رضا (ع) در راستای رشد فضایل اخلاقی و معنوی است که سال به سال مخاطبان آن بیشتر می‌شوند.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه در اردبیل و به همت کتابخانه ‌های عمومی این شهرستان برگزاری این رویداد آغاز شده و تا دهم مرداد ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون بیش پنج هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده اند.
رییس انجمن کتابخانه ‌های عمومی اردبیل اضافه کرد: در عصر دانایی و با این همه پیچیدگی فناوری‌ های نونی ارتباطات کتاب و کتابخوانی همچنان جایگاه ارزشمند خود را حفظ کرده و بهترین درمان درد بداخلاقی ‌ها و ناهنجاری ‌های جامعه خواندن کتاب و الگوگیری از قهرمانان کتاب ‌های نابی است که در جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت الگوگیری از چنین قهرمان بی‌نظیر در اخلاق و سیره پاک فراهم شده است.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره هاست.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.