به گزارش خبرنگار ایرنا ربابه عزیزخانی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: 6 ایستگاه مطالعه در مراکز عمومی استان دایر شده که به دلیل بی توجهی مسوولان مراکز مذکور در خصوص اطلاع رسانی به کتابخانه برای شارژ مجدد این ایستگاه ها خالی از کتاب مانده است.
وی بیان کرد: مردم نیز باید کتاب هایی را که برای مطالعه از این ایستگاه ها به امانت می برند ، بازگردانند که این امر نیز عملی نمی شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بی اطلاعی این نهاد فرهنگی برای تکمیل ظرفیت ایستگاه های مطالعه را مهم ترین دلیل در کاهش استقبال و مراجعات مردم به این ایستگاه ها عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت 73 باب کتابخانه در سطح استان اردبیل گفت: 12 باب از این تعداد کتابخانه مشارکتی و 61 باب نیز نهادی می باشد.
عزیزخانی بیان کرد: پنج درصد جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه هستند که این میزان نسبت به سال های گذشته یک درصد افزایش یافته است.
وی سرانه کتاب برای هر یک نفر باسواد را یک جلد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی استبقال از کتابخوانی در استان کاهش یافته که این امر باید توسط رسانه ها اطلاع رسانی و میزان مطالعه کتاب افزایش یابد.
عزیزخانی با اشاره به سرانه فضای مطالعه برای جمعیت استان اردبیل افزود: هم اکنون به ازای هر 100 نفر سه متر مربع فضای کتابخانه ای در استان وجود دارد که این میزان با افزوده شدن 13 کتابخانه نهادی و مشارکتی به تعداد کتابخانه ها در سه سال اخیر محقق شده است.
وی به اقدامات انجام گرفته در کتابخانه های عمومی استان در سه سال اخیر اشاره کرد و از تولید 150 عنوان کتاب صوتی ، برگزاری 661 مورد نشست کتابخوان و 9 هزار و 10 ساعت برنامه فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی خبر داد.
وی همچنین عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان ، برگزاری نشست های کتابخوانی ، نقاشی، قصه خوانی و رونمایی از کتاب دیوان جاهد را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب امسال در استان عنوان کرد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.