محمدرضا رضافرح روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع یکهزار و ۱۱۲ واحد این منطقه نیازمند تعمیر هستند که تاکنون ۷۴۷ واحد در فاز نخست تعمیر شده و مابقی نیز به زودی به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین احداث یکهزار و ۹۸۰ واحد در مناطق سیل زده چگنی به عهده بنیاد مسکن استان مرکزی است که عملیات اجرایی این تعهدها از ۲۷ دی ماه تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه نخستین واحد احداثی نیز هفته آینده تحویل می شود ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت، ۴۰ میلیون تومان وام احداث، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض احداثی، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی و ۵ میلیون تومان بلاعوض معیشتی به سیل زدگان پرداخت می شود.

رضافرح گفت: همچنین در مجموع برای ساخت هر واحد ۶۰ متری ۷۰ میلیون تومان هزینه می شود که کم بودن اعتبار، پراکندگی روستاها و کمبود امکانات در منطقه از اصلی ترین مشکلات پیش رو در روند بازسازی است.

به گزارش ایرنا، ۳۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکن و تجاری شهر و روستاهای استان در ۱۸ شهر و ۱۲۰۰ روستا بر اثر سیل تخریب شده و یا آسیب دیده است.
یکهزار و ۸۵۵ واحد شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی روستایی به طور کامل تخریب شده، پنج هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی شهری و ۱۲ هزار و ۲۴۷ مسکن روستایی نیز آسیب دیده اند و نیازمند تعمیر هستند.
۲ هزار و ۳۷۳ واحد تجاری شهرها تخریب شده و سه هزار و ۴۲۰ واحد نیز آسیب دیده که این تعداد در روستاها به ترتیب ۲۱۵ و ۱۴۹ واحد است.

هم اکنون استان اصفهان در شهرپلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.