رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب است.

حسن مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب است که به حق تمام مسیر انقلاب را از ابتدا تاکنون به خوبی طی کرده است.
وی تصریح کرد: مدت‌ها است که جهاد دانشگاهی در راستای گام دوم بیانیه انقلاب حرکت می‌کند، با تشکیل نهادهایی مانند رویان، سلول‌های بنیادی و قسمت‌های دیگر که در این مجموعه‌ وجود دارد سال‎ها بوده که چنین نهاد انقلابی در جهت گام دوم قدم برداشته است.
رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی خاطرنشان کرد: حرکت جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب بدون اغراق می‌توان گفت که سال‎ها بوده که در این جهت است.
مروتی اضافه کرد: در حاضر نیز جهاددانشگاهی با ادامه فعالیت‌های که از قبل داشته و حرکت به سمت تبدیل علم به ثروت و ارتباط بین مراکز علمی و صنعتی و استفاده بهینه از توان دانشمندان و دانشجویان و همه محقیق در جهت رفع مشکلات جامعه می‌تواند در این مسیر گام‌های محکم‌تری بردارد.
وی بیان کرد: اگر به فلسفه تشکیل جهاددانشگاهی برگردیم در زمانی‌که دانشگاه‌ها تعطیل شدند و قرار شد که نیروهای متخصصی که متعهد هستند آموزش پیدا کنند جهاددانشگاهی در این جهت تشکیل شد لذا نقش اینکه جهاددانشگاهی بتواند افراد متعهدی را که به درد جامعه می‌خورند و در جهت پیاده کردن منویات رهبری و امام راحل گام بردارند می‌تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.
رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی ادامه داد: بنظر می‌رسد که جهاددانشگاهی این کارها را به خوبی انجام داده است.
مروتی اظهار کرد: در راستای رونق تولید صنایع و افرادی که سرمایه‌گذاری... می‌کنند باید پای کار بیایند و همه ارگانی که در تولید نقش دارند در یک جهت حرکت کنند.
وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها، وزارت علوم و ... می‌توانند در کنار این مجموعه‌ها قرار بگیرند و رونق تولید را ایجاد کنند.
این مسئول با اشاره به ایسنا و ایکنا، افزود: انصافا این خبرگزاری‌ها به حق عملکرد خوبی داشته و رفرنس‌ بوده و به عنوان یک خبرگزاری بی‌طرف، صادق، پرکار و فعال توانسته‎اند در عرصه اطلاع‎رسانی موفق باشند.‌
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.