به گزارش ایرنا،  رضوان حکیم زاده روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران در بروجرد بیان کرد: درسال تحصیلی  ۹۸ - ۹۹ در دوره ابتدایی هشت میلیون دانش آموز  فعالیت تحصیلی خود را آغاز خواهند نمود که نسبت به سال گذشته ۲/۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: مخالفت با برگزاری آزمون کانگرو و آزمون های مشابه در سال های گذشته و در سال ۹۵ مکاتبه شد و موضوع جدیدی نیست پس از مصوبه ۹۵ مجدد تاکید شد در شورای آموزش و پرورش که برگزاری هر آزمون و مسابقاتی با سوالات تستی و استفاده از کتب کمک آموزشی و کمک درسی ممنوع و باید نظارت جدی براین مهم صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: بجای آن تمرکز باید بر برنامه های درسی باشد تا خلاقیت در انها پرورش داده شود اگر دانش اموزان در تمرین و کلاس های پژوهشی شرکت کند و کار گروهی انجام دهند بسیار رشد علمی بهتری در مقایسه با آزمون های تستی حاصل می شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: آموزش و پرورش بروجرد ۱۲۰ سال قدمت آموزشی و فرهنگی دارد و گواه این گفته شخصیت های علمی و فرهتگی برجسته ای است که از این شهر برخواسته اند.  

عبدالرحیم رحیمی با تاکید بر ضرورت بازدید از مدارس در این شهرستان یاداور شد: بسیاری از مدارس در بروجرد از نظر فیزبکی و ساختمان قدمتی به طول انقلاب دارند.

وی افزود: در روستاها باید به فضاهای آموزشی توجه شود زیرا اولین چیزی که معلمان به آن توجه دارند وضعیت فضاهای آموزشی و کلاس های درس است که انتظار دارند از کیفیت خوبی برخوردار باشند و فضای تاریک نامناسب فضاهای آموزشی به هیچ وجه شایسته نیست.

فرماندار بروجرد اظهارداشت: سال گذشته در بخش نوسازی مدارس کمتر از یک میلیارد تومان اعتبار برای بروجرد تخصیص یافت که اکنون این مهم به هشت میلیارد رسیده که باید در این شهرستان هزینه شود.

رحیمی افزود: با توجه به اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد اعتبارات نوسازی مدارس متمرکز است باید اعتبار کشوری پرداخت و حتما این موضوع پیگیری شود.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.