رئیس دانشگاه لرستان گفت: تقویت پوشش جنگلی زاگرس و توجه به مباحثی همچون آبخیزداری و آبخوان‌داری، از جمله راهکارهای مهم برای کاهش خسارت‌های سیل است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی که از جمله کارگروه‌های هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور است، بر استفاده هرچه بیشتر از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهیان برای ارائه راهکارهای مقابله علمی با مخاطرات طبیعی ازجمله سیل، تأکید کرد.

وی ادامه داد: وقوع مخاطراتی همچون سیل اجتناب‌ناپذیر است اما با به کار بستن رویکردها و راهکارهای علمی می‌توان تا حد زیادی، خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی را کاهش داد.

عزیزی بیان کرد: با تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، یک گزارش علمی جامع درباره علل سیل اخیر استان با تأکید بر راهکارها تهیه شده است.

این مسئول تصریح کرد: تلاش بیشتر برای حفظ جنگل‌ها یک موضوع مهم بوده و در همین راستا، مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: حفاظت از پوشش گیاهی و جنگلی، یک راهکار مهم برای جلوگیری از وارد شدن خسارات فراوان به هنگام سیل است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی بایستی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهیان برای رفع چالش‌ها استفاده کنند.

دکتر محمد فیضیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، نیز در این جلسه، بر تقویت پایان‌نامه‌های تقاضامحور حول راهکارهای مقابله با سیل و مخاطرات طبیعی، تأکید کرد.

وی تصریح کرد: باید همه تلاش را به کار گرفت تا با رویکردهای علمی و دانشگاهی از جنگل‌های زاگرس، صیانت شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.