به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز افزود: 251 میلیارد تومان از این خسارت به امور زیربنایی و 335 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و منابع طبیعی وارد شده است.
وی ادامه داد: همچنین 12 هزار و 595 واحد مسکونی شهری و روستایی در جریان سیل اخیر در استان دچار آسیب شد که شامل پنج هزار و 12 دستگاه مسکن شهری و هفت هزار و 583 مسکن روستایی می شود.
او اظهار داشت: با توجه اهتمام ویژه دولت به تامین هزینه خسارت های ناشی از سیل و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی برای، امیدواریم با بررسی دستگاه های اجرایی و انجام پیگیری های لازم بتوانیم خسارت ها را جبران کنیم.
استاندار فارس اضافه کرد: برآوردهای انجام شده از میزان خسارت های وارد شده یک برآورد اولیه است که با انجام ارزیابی دقیق تر عدد نهایی و دقیق مشخص خواهد شد.
وی گفت: در جریان سیل اخیر شیراز تمام مجموعه ها و دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی، شهرداری ها و همچنین تشکل های مردم نهاد، طلاب، اصناف، خبرنگاران و عکسان عملکرد بسیار خوبی داشتند.
او گفت: با توجه به همراهی و میهمان نوازی و نوع دوستی مردم شیراز، در شورای فرهنگ عمومی درخواست کردیم روز پنجم فروردین به عنوان روز نوع دوستی و میهمان نوازی ثبت شود و تحقق این مهم را قطعا پیگیری خواهیم کرد.
استاندار فارس افزود: همچنین به دستگاه های اجرایی، خدمات رسان و امدادی نیز اعلام کرده ایم که در صورت تکرار چنین اتفاقاتی آمادگی لازم برای مقابله و امدادرسانی را داشته باشند.
رحیمی گفت: دامنه حادثه سیل شیراز کوچک نبود اما به دلیل هماهنگی و آمادگی که از قبل وجود داشت و با همکاری و هماهنگی همه مجموعه ها این مساله مدیریت شد.
استاندار فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید گفت: قبلا نیز تاکید کرده ایم که به این مساله نباید در حد شعار پرداخته شود و چرا که این شعار هوشمندانه حل مشکلات کشور و معیشت مردم و سرمایه گذاری و اشتغال را هدف گرفته و به همین دلیل نباید در حرف باقی بماند.
رحیمی گفت: باید یک برنامه عملیاتی ارائه دهیم تا بتوانیم نتایج ملموسی را برای استان به ارمغان بیاوریم.
او اظهار داشت: نیاز است که در این راه به سرمایه گذاری داخلی و خارجی توجه ویژه شود و موانعی که سد راه سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید است برداشته شود.
استاندار فارس، همچنین از محیط زیست و منابع طبیعی خواست که از هم اکنون برای مقابله با وقوع هرگونه آتش سوزی احتمالی در مراتع و جنگل ها آمادگی داشته باشند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.