مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بلندمدت بارش های شهرستان کوهرنگ یک هزار و 190 میلیمتر بوده و میانگین بارش های سال زراعی گذشته این شهرستان نیز 475 میلیمتر گزارش شده است.
وی، ارتفاع کنونی برف در ایستگاه کوهرنگ را 70 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه میانگین بلندمدت، ارتفاع برف این شهرستان 28 سانتی متر بوده است.
قطره سامانی بارش های 24 ساعت گذشته شهرستان کوهرنگ را 66 میلیمتر اعلام کرد و افزود: موج سوم بارش ها تا اواخر وقت دوشنبه هفته جاری در این شهرستان تداوم دارد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از رشد 45 درصدی بارش های سال زراعی این استان در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت آن خبر داد و گفت: این میزان بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز از رشد 766 درصدی برخوردار شده است.
به گزارش ایرنا، سیلاب های بهاری در چهارمحال و بختیاری ضمن آنکه جان تازه ای به طبیعت و محیط زیست بخشیده اما خسارت هایی به مزارع کشاورزی، مزارع پرورش ماهی، زیرساخت ها و منازل مسکونی مردم در نقاط مختلف استان به ویژه در شهرستانهای کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان وارد کرد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است و بارش های سیل آسا در این شهرستان منجر به بالا آمدن دبی این رودخانه ها شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.