مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۲۰ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور در حال احداث است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، اسماعیلی در حاشیه بازید از روستایی ونایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۳۰ تصفیه خانه آب در سطح کشور در حال احداث است.
وی تصریح کرد: در سال جاری احداث ۲۱ تصفیه خانه فاضلاب و ۱۱ تصفیه‌خانه آب را در برنامه کاری داریم که تا پایان سال ۹۸ قایل بهره‌برداری هستند.
مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: امید می‌رود بتوان اعتبارات را در این راستا به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص  یابد.
اسماعیلی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سالجاری در مجموع ۱۰ تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور آماده بهره برداری شده است.
وی ببان کرد: جلسات متعددی با دستگاه‌ها ی اجرایی، پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های آب و فاضلاب برگزار و میزان پیشرفت پروژه‌ها رصد می‌شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور ادامه داد: میزان اعتبار پروژه‌های آبرسانی در سال جاری حدود ۱۵۰۰ میلیارد و مجموع اعتبارات طرح‌های فاضلاب یک‌هزار میلیارد تومان است که تاکنون قریب به ۳۵ درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها از محل فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه تخصیص یافته است.
اسماعیلی اظهار کرد: امید می‌رود با تخصیص اعتبارات دیگر زمینه تکمیل و بهره‌برداری دیگر پروژه‌ها فراهم شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر  بالغ بر ۲۲۰ تصفیه خانه فاضلاب و قریب به ۱۳۰ پروژه آب در سطح کشور در مدار بهره‌برداری قرار دارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور با اشاره به بازدید از روستای ونایی، افزود: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر مشکلات فاضلاب این روستا، یک تیم کارشناسی با هدف بازدید میدانی در روستا حضور یافته‌اند تا به دنبال آن تصمیم گیری‌ها در خصوص اجرای طرح فاضلاب و رفع این مشکل انجام شود.
اسماعیلی اضافه کرد: با انجام مطالعات اجرای این طرح، برآوردهای اولیه صورت می‌گیرد تا با تامین اعتبار مورد نیاز طرح فاضلاب روستای ونایی اجرا شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.