آیت الله سید احمد میرعمادی در همایش توزیع کالاهای اساسی در قالب طرح «مهرانه» برای سیل زدگان لرستان در سخنانی با بیان اینکه تقدیر و تشکر ویژه ای از نیروهای عضو جمعیت هلال احمر استان داریم که در حادثه سیلاب خوش درخشیدند، اظهار داشت: حضور میدانی جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده خیلی راهشگا بود.

حضور هلال احمر در مناطق سیل زده آرامش بخش بود

وی با تاکید بر اینکه غیر از بعد امداد رسانی، کمک های کالایی، لوزام و مواد غذایی، همین حضور هلال احمر در مناطق سیل زده آرامش بخش بود، عنوان کرد: سیل زدگان احساس می کردند که یک شخص کنارشان هست و این لباس هلال احمر، لباس خدمت و آرامش بخش دلها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه هلال احمر بیش از آنچه در توان داشت به میدان آمد، تصریح کرد: ما باید از سیره و سنت ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) که لقب امام رئوف را دارند درس بگیریم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه رئوف به کسی می گویند که به شدت مهربان است و یکی از اسامی خدای متعال نیز هست، عنوان کرد: خداوند نسبت به بندگان خود رئوف و مهربان است، ما نیز باید از این صفت خداوند و این صفت امام رضا (ع) درس بیاموزیم.

کمک های مردم با سرعت به دست سیل زدگان برسد

وی، بیان داشت: یکی از خصلت های خوب مردم ایران مسئله مهربانی و عطوفت نسبت به یکدیگر است، تا جایی که در ادبیات فارسی و چه در شعر و چه غیر شعر این صفت برجسته شده است و شعر معروف «بنی آدم اعضای یکدیگر» خود بیانگر این ویژگی مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه یکی از جلوه های کمک کردن مردم در همین قضیه سیل است، افزود: اعلام شده که ۲۰۰ میلیارد تومان کمک های نقدی مردم را در هنگام وقوع سیلاب داشته ایم، این بی نظیر است و ریشه در باورهای مردم دارد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه مردم ما، مردم نوع دوستی هستند و در شرایط سخت کمک کار و یاری رسان همدیگر هستند، گفت: از ویژگی های امام رضا (ع) گره گشایی از مشکلات مردم بوده است، یکی از یاران امام رضا نقل می کند که ایشان هیچ کسی را ناامید نکرده است.

وی، ادامه داد: این مردم کمک های خود را برای سیل زدگان اختصاص دادند و ما هم وظیفه داریم کمک ها را به سرعت به مردم سیل زده برسانیم، خدای متعال یک آزمون و امتحان بزرگ برگزار کرد و حادثه ای اتفاق افتاد، مردم به کمک آمدند، ما چرا مضایقه کنیم؟ چرا کمک های مردم را حبس کنیم؟ وظیفه داریم که این کمک ها را به سرعت به مردم برسانیم.

هر گونه تعلل در رسیدگی به سیل‌زدگان ناروا است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه نیت مردم این بوده که کمک ها به دست سیل زدگان برسد، تصریح کرد: هر گونه تعلل در رسیدگی به سیل زدگان ناروا است، اینکه کولرها در انبارها حبس باشد و مردم در گرمای چادر زندگی کنند درست نیست، این کمک ها مال مردم است و غیر از ولی فقیه کسی نمی تواند کمک ها را در غیر جای خود هزینه کند.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: الان وضعیت مناسب نیست، مفهوم این امر این نیست که کمک رسانی نشد، این کمک ها مال سیل زدگان است و ما تاکیدمان بر این است که کمک ها را به دست مردم برسانیم و آنها را حبس نکنیم.

وی با بیان اینکه الان تابستان است و مردم کولر نیاز دارند و کولرها در انبارها وجود دارد، چرا زودتر توزیع نکنیم؟ بیان داشت: روز چهارشنبه بازدیدی از مناطق سیل زده داشتیم، برخی صحنه ها خوشایند نیست، علیرغم اینکه کارهای بسیار ارزشمندی شکل گرفته اما وظیفه داریم و هلال احمر نیز برای اینکه کمک ها را به مردم و اهلش برساند یک واسطه است، بنابراین گره گشا باشیم و هرچه در توان داریم امید را در دل مردم افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه خوشبختانه در کشور نعمت ها و انسان های خدوم و مخلص فراوانی وجود دارد، افزود: در این حادثه سیل صحنه‌های بسیار آموزنده و موثری را داشتیم، اخلاص نیروهای جهادی و امدادگران را دیدیم و امتیاز نیروهای هلال احمر ما با نیروهای صلیب سرخ جهانی در همین اخلاص و انگیزه است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1210681
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.