به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه به مناسبت هفته هلال احمر در دیدار با کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: حوادث مختلفی از قبیل سیل به وقوع می پیوندد و بررسی ایراد و اشکالات آن در قالب سند راهبردی به برنامه ریزی و پیشبرد بهتر کارها منتهی شود.
وی اظهار داشت: تدوین سند راهبرد در این استان از بروزحوادث، مشکلات و حتی هزینه های ان می کاهد و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه در ارائه اموزش و مدیریت بحران ضعیف عمل شده و بر این اساس ارائه اموزش های عملیاتی به مدیران، کاربران شامل کارشناسان دستگاه های متولی و حتی سازمان های مردم نهاد در محیط زیست نیز بیش از گذشته ضرورت دارد.
حقیقی خاطرنشان کرد: برای رفع این مهم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام شده تا برنامه ریزی کاربردی در این زمینه ارائه کند که تحقق این امر از ابعاد مختلف نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: با کارهای انجام و مشارکت مردمی حدود 20 میلیارد تومان کمک های نقد ی و غیر نقدی به پنج استان سیل زده کشور ارسال شد که اقدامی ارزشمند بشمار می رود.
این مسئول اظهار داشت: قامت هلال احمر در این کمک ها بسیار چشمگیرتر بود و کمک های نقدی غیر نقدی هم استانی بیانگر این موضوع مهم است.
استاندار زنجان اضافه کرد: هم اکنون جمعیت هلال احمر در امر درمان، بهداشت حضور موثری دارد داروخانه های این جعیت یکی از داروخانه های مهم و استراتزیک کشوری است که حتی داروهای نایاب را به گروه های هدف ارائه می کند.
وی اضافه کرد: با مدیریت خوب عوارض ناشی از وقوع سیل و انسانی و طبیعی در این استان وجود نداشت که بیشتر خسارات نیز مربوط به افرادی بود که در حریم رودخانه ساخت و ساز کرده بودند.
این مسئول ادامه داد: هلال احمر جزو پیشگامان حضور در حوادث و مخاطرات مختلف بشمار می رود، طی چند ماهه گذشته به ویژه به دلیل وجود شرایط خاص جغرافیایی و ثبت 2 برابری بارندگی ها با مدیریت بهینه از وقوع حوادث مخرب تر جلوگیری شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد غیر دولتی در شرایط مختلف گفت: این جمعیت با بهره گیری از نیرو های داوطلب خود خدمات متعددی را در حوادث مختلف از قبیل طرح امداد نوروزی، امداد رسانی در برف و کولاک و امدادرسانی به مردم آسیب دیده از سیل را انجام داده است.
شهرام میرزایی افزود: به همت مشارکت های مردمی جمعیت هلال احمر استان در 2 نوبت عنوان رتبه نخست جمع آوری کمک های غیر نقدی مردم از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور را کسب کرد.
وی اظهار داشت: جمع کمک های نقدی 532 میلیون و کمک های غیر نقدی مردم این استان نیزهشت میلیارد و 200 میلیون تومان بود که در این ارتباط 16 دستگاه تریلی و خاور بصورت داوطلبانه به مناطق سیل زده کشور اعزام شدند.
این مسئول، بازسازی سالن جمعیت هلال احمر استان به ظرفیت یکهزار نفر را از جمله اقدامات این جمعیت برشمرد و گفت: این مجموعه پس از 26سال و با اعتبار سه میلیارد تومان از محل کمک های جمعیت هلال احمر کشور در حال بازسازی است که اوایل تیر امسال افتتاح می شود.
میرزایی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 2 دستگاه خودروی نجات پیشرفته نیز به ناوگان این جمعیت افزوده شد و علاوه بر ان استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر به مدت 15 روز در این استان به وقوع پیوست که هم برای خدمات رسانی جمعیت و اورژانس مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: احداث فضای مناسب برای انبار داروخانه ، تغییرات فیزیکی داروخانه هلال احمر برای خدمات رسانی بهتر، راه اندازی مرکز جامع توانبخشی ، راه اندازی نوبت دوم فیزیوتراپی شهر زنجان و خرمدره از دیگر کارهای انجام گرفته را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم کارت عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر استان به استاندار اعطا شد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.