مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: امسال نیز هلال احمر با شعار همه جا برای همه و با توجه به حوادث سیل اخیر کشور شعار سیل مهربانی جاری است، با اجرای برنامه های مختلف به استقبال از برنامه های هفته هلال احمر رفته است.
مهدی ولی پور با تبریک هفته هلال احمر به کارکنان و اعضای هلال احمر در گیلان اظهار داشت: 30 برنامه استانی و شهرستانی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال حمر و صلیب سرخ در این استان برنامه ریزی شده است.
وی بیان داشت: هفته هلال احمر یادآور ایثار انسانهاییست که عاشقانه و خالصانه بدون هیچ چشم داشتی به یاری هموطنان خود می روند و با هر قدم خود به خدا نزدیکتر می شوند و در سیل اخیر کشور این ایثار و خود گذشتگی هم از طرف مردم و هم سازمان از سوی سازمان های خدمت رسان به زیباترین وجه متجلی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: در هفته هلال احمر مزار شهدای رشت به منظور قدردانی از مقام شامخ شهداء که آرامش و استقلال امروز ایران را به ما هدیه کردند، با نثار گل و فاتحه گلباران می شود، ضمن این که دیدار با خانواده 18 شهید امدادگر استان انجام می گیرد.
وی اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار، نشست خبری با اصحاب رسانه، گردهمایی و تقدیر از نجاتگران، جوانان و داوطلبان طرح نوروزی و اهدا کنندگان کمک های نقدی و غیر نقدی در سیل اخیر کشور، حضور در نماز جمعه و ارائه گزارش عملکرد پیش از خطبه های نماز جمعه از جمله دیگر برنامه های این هفته است.
ولی پور کلنگ زنی ساختمان اداری و امدادی شهرستان ماسال را از دیگر برنامه ها به مناسبت هفته هلال احمر در گیلان عنوان و تصریح کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع که طی برنامه پیش بینی شده، در سه طبقه ویژه اداری و امدادی در دستور ساخت قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: اجرای مانور امدادی و کوهپیمایی، نمایشگاه امدادی در سراسر شعب، ارائه خدمات رایگان در درمانگاه صلح جمعیت هلال احمر در نقره دشت رشت، تخفیف های ویژه در مرکز توانبخشی و کاردرمانی هلال احمر رودسر ، افتتاح خانه های هلال، تقدیر و آموزش روسای خانه های هلال، گلباران مزار شهداء و دیدار با خانواده های آنها و برگزاری مانور زلزله در مدارس از جمله دیگر برنامه هاست.
ولی پور ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان، دیدار کارکنان و روسای شعب جمعیت با امامان جمعه و فرمانداران، برنامه های امدادی و آموزشی برای آمادگی و ارتقای توانمندی امدادگران و اعضای هلال احمر، برپایی نمایشگاه توانمندی های امدادی، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت رایگان و استقرار چادرهای جمعه، ایمان، ایمنی در مکان های برگزاری نماز جمعه، مسابقه های فرهنگی و امدادی، برگزاری اردوهای توان افزایی امدادگران، اهدای خون و اجرای مسابقه های امدادی و ورزشی از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در شعب این جمعیت در گیلان است.
11 تا 19 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.