معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 70 درصد زندانیان کشور مجرمین مواد مخدر هستند.
 
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سردار ناصر اصلانی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: حضور ما در استان مقدمه سفر دبیر کل مبارزه با موادمخدر در استان است و البته برای حل مشکلات اردوگاه ماده 16 به این استان آمدیم و تلاش می‌کنیم این مهم را راه‌اندازی کنیم.
 
وی ادامه داد: جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مانند ستاد جنگ است و تجارت مواد مخدر صنعتی است و نه مرز و نه ملیت می‌شناسد و باندهای مواد مخدر چند ملیتی اداره می‌شود.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه بیش از 11 درصد تولید ناخالص ایران صرف هزینه‌های مقابله با مواد مخدر می‌شود، افزود: 70 درصد زندانیان ما در کشور مجرمین (40 درصد مستقیم و 30 درصد غیرمستقیم) مواد مخدر هستند.
 
اصلانی با اشاره به اینکه تهدیدات مواد و مخدر تهدیدات اقتصادی و سرقت است، افزود: نزاع، درگیری، زورگیری، طلاق، کلاهبرداری، قتل‌های پیچیده شیشه‌ای و... منشأشان مواد مخدر است.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مواد مخدر را ام‌الجرائم دانستند، گفت: امروزه ده‌ها جرم به دنبال مواد مخدر رخ می‌دهد.
 
اصلانی خاطرنشان کرد: 75 درصد کشفیات جهان را ما کشف کنیم و سال گذشته 800 تن کشفیات در کشور داشته‌ایم البته تحریم‌ها سبب شده که روند کشفیات و مبارزه با مواد مخدر با مشکلاتی مواجه شود و این امر نه تنها ضررش به کشور ما می‌رسد بلکه اروپا نیز ضرر می‌کند.
 
وی یادآور شد: براساس آخرین آمار شیوع‌شناسی مواد مخدر کشور در سال 96 بالغ بر 5.4 درصد افراد 15 تا 64 سال در معرض تهدید مواد مخدر هستند که این رقم در لرستان 4.8 درصد است.
 
اصلانی گفت: بیش از 2 میلیون و 802 هزار نفر در کشور مواد مخدر مصرف می‌کنند که یک میلیون و 600 هزار نفر غیرمستقیم مواد مخدر مصرف می‌کنند.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: متأسفانه آمار زنان معتاد رو به افزایش است و 156 هزار نفر زن معتاد در کشور داریم.
 
اصلانی بیان کرد: بیش از 80 درصد مصرف در مشاغل کارگری است.
 
وی با بیان اینکه در سه ماهه سال 98، 210 تن مواد مخدر کشف شده است، افزود: بیش از 52 هزار و 356 نفر معادل 48 درصد در حوزه مبارزه با مواد مخدر دستگیر و بیش از 29 نفر اشرار کشته شدند.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: همچنین در توقیف خودروی سوداگران مواد مخدر 56 درصد افزایش داشته‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه 78 درصد کشفیات کشور مربوط به شرق و حاشیه شرق است امیدواریم این کشفیات به بیش از 90 درصد برسد، تصریح کرد: 107 درصد عملیات‌ها در شرق و حاشیه شرق کشور افزایش یافته است.
 
اصلانی عنوان کرد: 1400 درصد افزایش کشفیات شیشه را در کشور داشته‌ایم که با توجه به اینکه افغانستان طی سال‌های گذشته تولید شیشه نداشته اما از سال گذشته این تولید را آغاز کرده است. البته قیمت شیشه در کشور به بالاترین حد خود و تا 250 میلیون ریال بفروش می‌رسد.
 
اصلانی بیان کرد: برای ورود به ایستگاه‌های بازرسی باید برنامه داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در لرستان نیز باید نقشه راه داشته باشیم چراکه دشمن کشت‌های کشور را بررسی می‌کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.