به گزارش خبرآنلاین لرستان ،دکتر اکبری در این خصوص گفت: ایران یکی از کشورهای مهم تولید کننده و از خاستگاه های مهم تولید زردآلو در جهان است.

وی افزود : در حال حاضر از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت ایران بعد از ترکیه رتبه دوم تولید زردالو در جهان را به خود اختصاص داده است .

دورود ،قطب هم تولید زردآلو
وی افزود : زردآلو به عنوان یک درخت در بسیاری از نقاط ایران قابل کشت است و در استان لرستان شهرستان دورود یکی از قطب های مهم تولید زردآلو می باشد.

وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت زردآلو در شهرستان دورود حدود ۱۵۰۰ هکتار است افزود: ۹۰۰ هکتار باغات زردآلو در دو روستای مروک و دوخواهران دورود واقع شده است که یکی از سایت‌های بی‌نظیر زردآلو در کشور می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود اعلام کرد: برداشت زردآلو در شهرستان دورود از پانزده خرداد با ارقام پیش رس آغاز و تا ۲۰ تیرماه با ارقام دیررس به پایان می رسد .

وی با اعلام اینکه میانگین عملکرد زردآلو در این شهرستان حدود ۱۵ تن در هکتار است افزود : ما باغدارانی داشته ایم که با رکورد ۸۷ تن در هکتار باغدار نمونه استانی بوده‌اند.

شرایط مستعد آب و هوایی برای پرورش زردآلو

 این مقام مسئول افزود :  شرایط آب و هوایی و خاک منطقه برای پرورش زردآلو بسیار مساعد می باشد به طوری که کیفیت میوه تولیدی از نظر طعم ، عطر و رنگ بسیار  مرغوب و بی‌نظیر است .

وی ادامه داد : در مناطقی که تابستان مرطوب دارند استفاده از قارچ کشها برای کنترل بیماری ها بسیار زیاد است اما شرایط آب و هوایی شهرستان دورود به گونه‌ای است که رطوبت نسبی این شهرستان در طول تابستان پایین بوده و در نتیجه مصرف قارچ کشها کمتر است و از این نظر نیز میوه تولیدی بسیار سالم است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1208928
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.