به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس، افزود: حضور رئیس جمهوری سوریه درایران با گذر از سختی های زیاد ، بسیار پر معنا بود ولی ما خوب به این مساله توجه نکردیم.
وی درادامه گفت: همه دنیا آمده بودند که کمر انقلاب و مقاومت را در سوریه و عراق بشکنند، اما امتداد این دو جریان و مقاومت آنها کمر دشمنان را در منطقه شکست.
وی اظهار کرد: اقدامات جبهه مقاومت در منطقه به فضل الهی ادامه پیدا می کند و بینی قدرتمندان و مستکبران عالم را به خاک خواهد مالید.
آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اقدام های مهمی درحوزه، دانشگاه و نهادهای گوناگون برای وفاداری به این بیانیه انجام شد، از این پس همه، به ویژه مسئولان باید تلاش کنند که گام دوم و حرکت نوین کشور را رقم بزند.
وی انقلاب اسلامی آغازگر یک عصر جدید را یکی از محورهای مهم این بیانیه برشمرد و گفت: گاهی از نگاه بلند تمدنی انقلاب غافل می شویم و گاهی هم کسانی عمدا به آن توجه نمی کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز بیانیه را با تاکید بر این نگاه بلند داشتند.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: باید مُچ کسانی را که همراه انقلاب، گام های استوار بر نمی دارند را، بگیریم و قاطع و محکم در برابر فساد، تبعیض و فقر بایستیم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب، بیست و یکم بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
وی درادامه با اشاره به آغاز ماه رجب گفت: این ماه شروع یک زندگی اخلاقی و ایمانی است و اولیای الهی و انسان های پاک از روز اول ماه رجب برنامه ای نو آغاز می کنند و یکی از مهم ترین برنامه های این ماه؛ دعا، مناجات و استغفار است.
وی همچنین به سنت اعتکاف در این ماه اشاره و بیان کرد: ان شاءالله امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد حضور پرشور جوانان در این آیین عبادی و سایر مراسم های عبادی ماه های رجب، شعبان و رمضان باشیم.
مدیر حوزه های علمیه در ادامه ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی در سال 1358 اشاره کرد و آن را گرامی داشت.
وی به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از چالش های امروز بشر در جهان؛ از بین رفتن جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی است.
وی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز گفت: باید همه در توسعه فضای سبز اهتمام جدی داشته باشند و جبران این مساله یک وظیفه الهی، شرعی، اخلاقی و دینی است و باید مسئولان بیش از گذشته در این مساله کار کنند.
آیت الله اعرافی افزود: نهادهای مسئول در منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شهرداری ها برای حفظ اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و فضاهای سبز به کمک بیایند و در توسعه آنان بکوشند. وی درادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: در شرایطی قرار داریم که افراد زیادی در جامعه ما با مشکلاتی مواجه اند که دراین رابطه مسئولیت دولتمردان بسیار سنگین است؛ نباید به سادگی از مساله گرانی، موج گرانی و سختی روی دوش مردم بگذرند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.