به گزارش خبرنگارایرنا، جعفر نعمتی در دیدار با فرماندار سلسله، با اشاره به بارندگی های خوب فروردین ماه در لرستان اظهار داشت: لرستان در زمینه پیش بینی بارش های سیل آسا در استان بسیار موفق عمل کرد در حالی که برای بهتر شدن این روند همکاری بین دستگاهی بیشتری نیاز است.
وی با اشاره به اینکه اساسی ترین کارهواشناسی پایش است، بیان کرد: در واقع اداره هواشناسی با پایش از سطح ایستگاه ها، اطلاعات را جمع آوری می کند.
نعمتی با اشاره به اینکه بخش هایی از لرستان تحت پوشش رادار کرمانشاه قرار دارد، افزود: قرار بر این است استانداری از بودجه امسال، اعتبار مطالعات استقرار و تجهیز یک رادار مستقل برای استان را لحاظ کند.
سرپرست هواشناسی لرستان با اشاره به سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی اضافه کرد: هم اکنون هفت ایستگاه باران سنج و یک ایستگاه سینوپتیک در شهرستان سلسله فعال است.
نعمتی ادامه داد: فقط یکی از ایستگاه ها خودکار است و باید تلاش کنیم که ضمن اینکه تعداد آنها را افزایش دهیم مابقی ایستگاه ها هم خودکار شوند.
وی با اشاره به بودجه هواشناسی سلسله بیان کرد: سال گذشته کل بودجه هواشناسی شهرستان سلسله یک میلیارد و 600 میلیون ریال بود که 92 درصد تخصیص داشت.
نعمتی با اشاره به سامانه تهک اضافه کرد: از این سامانه در راستای فعالیت های حمل و نقل، عمران و کشاورزی استفاده می شود که اکنون در استان 11 هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران عضو آن هستند و توصیه های هواشناسی کشاورزی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.
فرماندار سلسله نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از فعالیت ها وابسته به پیش بینی های سازمان هواشناسی است، اظهار داشت: باید زمینه ای فراهم کرد که از منابع ملی برای ارتقای زیرساخت های هواشناسی استفاده کرد.
شریف خسروی گفت: هواشناسی یک جایگاه زیرساختی است که نیاز به تقویت و تجهیز دارد.
7273/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.