عزت الله نباتی روزچهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یک هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش آبیاری قطره ای است، اظهار داشت: همچنین 2هزار هکتار نیز توسط سیستم آبیاری بارانی هستند.
وی افزود: از سال 95 تاکنون 288 طرح آبیاری نوین در این شهرستان اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: هم اکنون 258هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان متقاضی اجرای طرح آبیاری نوین شده و یک هزارو 600هکتار نیز در قالب طرح تجمیع تشکیل پرونده داده اند.
نباتی اضافه کرد: کشاورزان با استقبال از ایجاد سیستم آبیاری نوین می توانند در مدیریت مصرف آب و کاهش هدر رفت منابع آبی شهرستان مشارکت نمایند.
وی مجموع اراضی کشاورزی تحت پوشش این شهرستان را 69 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان 34هزار هکتار دیم و 35 هزار هکتارآبی هستند.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: هدف از اجرای طرح آبیاری نوین را حمایت ازکشاورزان، افزایش سطح تولیدات باغی و کشاورزی و نیز تشویق کشاورزان به استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت منابع آب عنوان کرد.
نباتی افزود: سالانه 360 هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و 560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
وی بیان کرد: ارزش این میزان محصولات تولید شده 10 هزار میلیارد ریال است.
مدیرجهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: هم اکنون حدود 69 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که 35هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.
نباتی با اشاره به فعالیت 35 هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی، زراعت و باغبانی بیان کرد: این تعداد در 232 روستای 2 بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: حدود 12 هزارهکتار معادل 25 درصد باغات لرستان در بروجرد است که نقش مهمی در تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگوراستان دارد.
شهرستان بروجرد تامین کننده 35 درصد از تولیدات باغی استان لرستان است.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.