به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در نشست قرارگاه سازندگی و بازسازی مناطق سیل زده استان در محل استانداری اظهار داشت: اکنون وضعیت واگذاری زمین برای ساخت مسکن سیل زدگان در پلدختر مشخص شده و در معمولان و اغلب روستاهای سیلزده نیز این مشکل حل شده است.
وی افزود: با توجه به مشخص شدن وضعیت اسکان سیلزدگان ، باید همه کسانی که اکنون در پلدختر و معمولان در چادر زندگی مشخص شده باشد و در این 2 شهر کسی در چادر زندگی نکند.
استاندار لرستان تصریح کرد: به اغلب افرادی که در چادر ساکن بودند، کمک مالی لازم برای انتقال از وضعیت اسکان اضطراری به اجاره پرداخت شده و به کسانی نیز که مستاجر بودند و نمی‌توانستیم کمک بلاعوض بدهیم برای اسکان آنها از ظرفیت مسکن مهر استفاده خواهیم کرد.
به گفته وی اولویت اصلی ما بر روی ساماندهی وضعیت مردم سیلزده است که مهم‌ترین بخش آن ایجاد سرپناه برای کسانی است که خانه آنها تخریب شده یا غیرقابل سکونت است.
وی همچنین با بیان اینکه دولت اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق سیل زده را مصوب کرده است، گفت: اکنون از بحث‌های فوری و عادی سازی ناشی از سیل فروردین ماه عبور کرده‌ایم و به سمت کارهای اساسی و زیربنایی شامل اسکان و خانه سازی برای مردم و تعمیر و ایجاد زیرساخت‌ها باید حرکت کنیم.
سیل فروردین ماه امسال علاوه برای اینکه حدود 40 هزار میلیاردریال در استان خسارت برجای گذاشت موجب مرگ 15 نفر از مردم این مناطق شد.
6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.