حمیدرضا حدادزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به متقاضیان ساکن در روستاهایی که دارای منازل خشت و گلی و نامقاوم دارند تسهیلات بازسازی ارائه می شود افزود: در رفسنجان بنا به بروز سیل در سال گذشته اولویت واگذاری این تسهیلات به روستاییانی است که منازلشان در اثر سیل آسیب دیده است.
وی تصریح کرد: در دهستان راویز، ناصریه و دهستانهای اطراف سرچشمه منازلی وجود دارد که بر اثر سیل سال گذشته دچار آسیب شدند که این تسهیلات به آنها تعلق خواهد گرفت.
حدادزاده ادامه داد: 20 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین از محل اعتبارات ملی و پنج میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به هر متقاضی پرداخت می شود.
حدادزاده به واگذاری تسهیلات مقاوم سازی در روستاها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از سال 84 تا آذرماه سال گذشته هفت هزار 383 فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 598 میلیارد و 674 میلیون و 500 هزار ریال جذب شده است.
وی گفت: بنیاد مسکن خدمتگذاری برای مردم و بازوی توانمندی برای دولت است که عمده فعالیتش خدمت رسانی به مناطق روستایی است.
وی عمده فعالیت های بنیاد مسکن را پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، تهیه طرح هادی روستا، اجرای طرح های هادی روستایی، واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، واگذاری زمین در مناطق روستایی برای ساخت مسکن و صدور اسناد مالکیت روستایی برشمرد.
بیش از 150 روستا در بخش مرکزی شهرستان رفسنجان وجود دارد.
رفسنجان با بیش از 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری مرکز کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.