به گزاش ایرنا، حاتم شاکرمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال در محل استانداری افزود: تاکنون مدیریت امدادرسانی در استان مورد توجه بوده که از این پس باید اطلاعات لازم برای انجام اقدامات اساسی جمع آوری کرد تا به دور از نوسان آماری در این راستا برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به اطلاعات دقیق و حذف موازی کاری ها باید سند احیای اشتغال مناطق سیلزده تدوین شود.
وی با تاکید بر تفکیک وظایف ملی و استانی در رابطه با اقدامات پساسیل گفت: پیش از این مقرر شده بود یکهزار میلیارد ریال به اشتغال روستایی لرستان در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و سنگ پرداخت شود که انتظار می‌رود بخشی از آن به مناطق سیل‌زده اختصاص یابد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمک 200 میلیارد ریالی این وزارتخانه در حوزه اقلام امدادی به سیلزدگان افزود: اختلافات ملکی مانع اجرای طرح گاوداری 6 هزار راسی دلفان شده که این امر باید با کمک استان حل شود.
مسئول ستاد دبیرخانه حمایت ازمشاغل خانگی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز گفت: سه هزار طرح طی سه سال اخیر در لرستان ایجاد و یا بررسی شده است.
مهناز امامدادی افزود: سال گذشته لرستان پایلوت طرح الگوی جدید مشاغل خانگی بود که در این راستا 2 هزار و 700 نفر توانمند شدند و امسال 400 نفر با اولویت مناطق سیلزده به این طرح اضافه می شود.
وی تاکید کرد: 470 طرح مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی لرستان ایجاد شده که باید خسارت دقیق سیل به این طرح ها برآورد و اعلام شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.