به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در دیدار معلمان بروجرد که به مناسبت هفته معلم در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: یاد دادن به دیگران از جمله فعالیت های انبیاء است و کارمعلم به دلیل اینکه با مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان و نوجوانان ارتباط مستقیم دارد با سایر کارها متفاوت است که همین نکته ضرورت امانتداری را در این بخش بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه عالم شدن کار سختی است، افزود: دست یابی به این مهم مستلزم تحمل سختی و دشواری های فراوان است و در عین حال عمل کردن به آموخته ها نیز کار سخت تر خواهد بود.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: معلم بیشترین اثرگذاری و تاثیر بر دانش آموزان را دارد و در واقع از سوی دانش آموزان مورد الگو قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید سوژه دست دشمن داد، بیان کرد: در خصوص پیاده سازی سند 2030 باید هوشیار بود تا افرادی نسبت به اجرای آن اقدام نکنند.

*** کمبود نیروی انسانی و مالی در آموزش و پرورش بروجرد
رئیس آموزش و پرورش بروجرد نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش بزرگترین و موثر ترین دستگاه انسانی کشوراست، چرا که تربیت نسل های آینده را برعهده دارد.
محمد مهر افزون بیان کرد: آموزش و پرورش با کمبود منابع انسانی و مالی مواجه است و برای پیشبرد اهداف باید این موانع مرتفع شوند.
وی در خصوص مسائل مالی و اعتباری مدارس اضافه کرد: مدارس ما خالی از سرانه هستند و علاوه بر این یکی از مشکلات اصلی جامعه فرهنگیان طرح رتبه بندی معلمان است که معلمان خواستار اجرایی شدن این موضوع هستند.
وی اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد مدارس ما بافت فرسوده داشته واستحکام بنا ندارند ‌و نیاز است اداره نوسازی یاری رسانی خود را هرچه زودتر برای برطرف کردن این مشکلات اعلام دارد.
مهرافزون ادامه داد: در سیل اخیر پنجاه میلیارد ریال به مدارس شهرستان خسارت وارد شد و به حدود 60 هزارمترایزوگام نیاز داریم.
وی یادآور شد: کسب ۶۲ رتبه از میان ۱۲۳ رتبه مرحله ی اول المپیاد علمی توسط دانش اموزان بروجرد در سال گذشته نشان از روند افزایشی این مهم در آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: همچنین برای اولین بار سمینار علمی _ پژوهشی انرژی پاک در سطح استان در بروجرد برگزار شد و علاوه براین دانش آموزان بروجردی ۵۴ رتبه برتر قرآن، عترت و نماز را در سطح استان کسب کردند.
/7273/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.