به گزارش ایرنا، علی آشتاب روز چهارشنبه درنشست کارگروه اشتغال در محل استانداری لرستان افزود: این طرح ها در حوزه های صنعت، خدمت و کشاورزی اجرایی می شود که با بهره برداری از آن پنج هزار و 157 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
وی سهم امسال استان از تسهیلات روستایی و عشایری را 950 میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: اکنون 2 هزار و 470 میلیارد ریال طرح در سیستم بانکی در حال بررسی است.
وی بیان کرد: در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حق الزحمه آموزشی و هزینه بیمه یک هزار و 447 نفر تحت قراردادهای مشخص پرداخت شده و کارفرمایانی که این تعداد را به کار گرفته اند از 2 سال معافیت مالیاتی بهره مند هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: همچنین سهم لرستان در تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته 235 میلیارد ریال بوده که تاکنون 160 میلیارد ریال با اشتغال 2 هزار و 845 نفر پرداخت شده است.
آشتاب افزود: یکهزار و 80 میلیارد ریال از سهم یکهزار و 360 میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز ابلاغ شده که انتظار می رود با افزایش اختیار استان ها در این زمینه، روند پرداخت این طرح ها سرعت یابد.
وی خواستار تسریع در روند آغاز 30 هزار میلیارد ریال طرح مصوب سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان شد و ادامه داد: بیش از 140 تعاونی لرستان در جریان سیل آسیب دیده و برخی طرح های اشتغال روستایی سال 97 نیازمند وام های تکمیلی هستند که زیرساخت این مهم در بانک ها فراهم نشده است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.