به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد لرستان، مرضیه قنبریان افزود: در اجرای طرح کنترل بازار، کالاهای پرمصرف مردم در ماه مهمانی خدا، مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این طرح پانزده قلم کالا (شیر پاستوریزه، شیر فرادما، کشک مایع، قند، شکر، انواع خرما، پنیر لاکتیکی، پنیر خامه ای، زولبیا و بامیه، روغن سرخ کردنی، انواع نبات، انواع حلوا ارده، شربت آناناس، شربت پرتغال، و زعفران) در مراکز عرضه و توزیع، و هم چنین نمایشگاه های ویژه رمضان بازرسی می شوند.
مدیرکل استاندارد استان با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم گفت: هدف از اجرای این طرح سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد می باشد.
وی اظهار داشت: در طرح رمضان، ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف برخورد قانونی می شود.
قنبریان با اشاره به اهمیت درج نشان استاندارد بر روی کالاها افزود: اعتبار نشان استاندارد درج شده بر روی فرآورده ها، از طریق پیامک کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد به سامانه 10001517 مشخص می شود.
وی گفت: به هر فرآورده ای که با رعایت الزامات استاندارد، دارای نشان استاندارد می شود، یک کد ده رقمی اختصاص می یابد.
قنبریان افزود: مصرف کنندگان می توانند با پیامک کد ده رقمی درج شده بر روی کالاها، از مشخصات آن ها از جمله محل تولید و تاریخ اعتبار نشان استاندارد، آگاه شوند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.