به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه سید محمد موحد پور در کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت سیل گفت: حادثه سیل در سه برهه زمانی (مدیریت قبل از وقوع سیل، تلاش در حین سیل، و برآورد خسارت های بعد از سیل) مورد اهمیت است.
وی اظهار داشت: با اطلاع رسانی به موقع و تخلیه منازل حاشیه رودخانه ها و مناطق حادثه خیز و اسکان آنها در مکان های امن، موجب شد که تلفات جانی و خسارات مالی به حداقل خود برسد و با مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در کمک به سیلزدگان مشکلات به آسانی حل شد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ادامه داد: مرحله سوم به تلاش مسئولان و همکاری بیش از پیش مردم در امر تعیین و برآورد خسارت می انجامد که این امر برعهده کمیته برآورد، تخصیص و تعیین خسارت است.
وی اظهار داشت: دستورالعمل و فرم های پنج گانه ای به منظور شناسایی آسیب دیدگان، برآورد و پرداخت خسارت به بخش کشاورزی، دامداری و شیلات، طراحی و آماده ابلاغ شده اند که در سامانه سجاد به منظور جمع آوری اطلاعات کامل از خسارات تاسیس شده است، ثبت خواهد شد.
موحدپور بیان کرد: فرم شماره یک شامل درخواست پرداخت خسارت و اقرارنامه است که به نوعی مرحله تشکیل پرونده به شمار می رود.
وی یادآور شد: مرحله دوم برآورد خسارت وارده به اراضی زراعی و باغی است که یک بار دگر با بازدید مجدد میدانی و همچنین امضا اعضا کمیته و تاییدات مربوطه و سپس صحت سنجی و در پایان تعیین خسارت نهایی صورت می گیرد و کد رهگیری به خسارت دیده ارائه داده می شود.
در این جلسه مصوب شد که دستگاه های متولی این امر، نماینده خود را به کمیته معرفی کنند و جلسه ای با حضور معاونان سازمان و اعضای کارگروه تشکیل و موضوعت مطروحه مورد پیگیری قرار گیرند.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.