ابتسام داشی روز سه شنیه در جمع خبرنگاران افزود: 298 نفر در قالب 113 تیم داوطلب روانشناس ومددکاراجتماعی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ارتباط های لازم با افراد آسیب دیده از سیل را برقرار کردند.
وی اظهار داشت: بلایای طبیعی موجب ایجاد استرس بیش از حد در جامعه و خروج زندگی از حالت عادی و جریان معمولی می شود که عواقب و پیامد‌های خاص خود را دارد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان ادامه داد: در این راستا به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از تبعات این بحران بایستی اقدامات موثری دراین زمینه صورت گیرد که بخشی از آن، فعالیت های روانی و اجتماعی انسان ساز در بلایای طبیعی است.
داشی اضافه کرد: در این زمینه با 2 هدف بازگشت زندگی به حالت عادی و غربالگری اقدام می شود و افرادی که دچار آسیب شدند یا درمعرض آسیب هستند از طریق غربالگری شناسایی شده و پس از آن با ارائه آموزش‌های گروهی، خدمات مشاوره‌ و برنامه‌های درمانی در راستای کاهش آسیب‌ مشکلات روانی ناشی از بحران اقدام می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر استقرار تیم های بهزیستی در مناطق سیلزده و ارائه خدمات آموزش‌ گروهی و درمان‌های فردی، توان افزایی جامعه از طریق برنامه‌های اجتماع محور و مشارکت مردم در حال انجام است.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 37 هزار میلیارد ریال عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 100 هزار میلیارد ریال خواهد رسید0.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.