رضا سوخته زاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با کاهش سطح زیرکشت محصولات آبدوست از جمله سیب زمینی از سه هزار و 500 هکتار به کمتر از یکهزار و 300 هکتار در سال زراعی گذشته طرح ممنوعیت کشت سیب زمینی جهت حفاظت و حمایت از منابع آبی و خاکی در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: در این راستا برنامه شناسایی، معرفی و جایگزینی محصولات با بازده اقتصادی بالا و مصرف بهینه آب از جمله زعفران، گلرنگ، گیاهان دارویی و کلزا تدوین شده است.
سوخته زاری خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان مهاجر به منظور برداشت بیشتر محصول و رسیدن به سود بیشتر بدون توجه به عوارض و صدمات جبران ناپذیر آن از سمومی استفاده می کنند که خسارت جبران ناپذیری به زمین های کشاورزی وارد می کند.
وی با اشاره به ورود یک محموله بذر سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی به شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشاورزان شهرستان زمین های خود را با این تفسیر که امسال سال پرآبی بوده است برای کشت سیب زمینی نگه داشته اند و یا به کشاورزان غیربومی اجاره داده اند.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به ممنوعیت کشت سیب زمینی در شهرستان، خاطرنشان کرد: در این راستا محموله بذرهای وارد شده به شهرستان ضبط و با کشاورزان غیربومی که قصد کاشت سیب زمین در شهرستان را داشتند برخورد شد.
وی با اشاره به منابع آبی مناسب و خاک حاصلخیز سلسله ادامه داد: دشت الشتر یکی از حاصلخیزترین دشت های استان است که باید برای آیندگان از آن به درستی حفاظت و حراست کرد.
بیش از 40هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم در شهرستان وجود دارد.
/6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.