به گزارش ایرنا، محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با جمعی از مشاوران املاک پلدختر افزود: امسال بحران سیل لرستان و به ویژه شهر پلدختر را فرا گرفت که این حادثه نابهنگام مردم را در جهات مختلف از جمله روحی و مالی متضرر کرده است.
وی ادامه داد: اماکن صنفی و مسکونی شهرهای مختلف به خصوص پلدختر و معمولان در جریان سیل اخیر ضرر زیادی کرده‌اند و همین موضوع آسیب‌های زیادی را داشته است.
وی تصریح کرد: دولت اعلام کرده تا زمانی که منازل جدیدی برای سیلزدگان احداث می کند هزینه یکسال اجاره خانه انها را در پلدختر تامین می کند و به همین منظور باید بر روند قیمت گذاری اجراه املاک در این شهر نظارت جدی اعمال شود.
رییس صمت لرستان ادامه داد: اجازه سوء استفاده به برخی سودجویان داده نمی شود و قیمت گذاری ها باید بر اساس نورم استان و شهرستان و متناسب با شرایط منطقه باشد.
صفی‌خانی در ادامه به نقش مشاوران املاک در کنترل قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از تاثیرگذارترین اقشار در حوزه تامین مسکن مورد نیاز آسیب‌دیدگان و کنترل قیمت‌ها مشاوران املاک هستند.
وی بیان کرد: نباید به هیچ عنوان اجازه ایجاد اضطراب و نگرانی به مردم را داد چراکه بدون شک تامین مسکن مورد نیاز افراد آسیب‌دیده می‌تواند باعث بهبود وضعیت آنها شود.
این مسوول ادامه داد: بر اساس برآورد های اولیه، 350 تا 500 خانوار پلدختری نیاز اساسی برای اسکان در محل جدید دارند که انتظار می‌رود مشاوران املاک با یک نگاه اجتماع محور در راستای تحقق این امر همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به گرمی هوا باید شرایط اسکان دائم در دستور کار قرار گیرد که در این راستا اسکان افرادی که مسکن خود را از دست داده اند در اولویت اقدامات مدیریت ارشد استان قرار دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.