به گزارش ایرنا ، فریدون خودنیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون 29 روستای سیلزده بدون برق هستند افزود: میزان خاموشی روستاهای باقیمانده 2 مگاوات است که انتظار می رود با بهبود شرایط و ایجاد راههای دسترسی، این خدمت به زودی در روستاها ایجاد شود.
وی ادامه داد: روزهای اول سیل به دلیل قطع ارتباط زمینی، هوایی و مخابراتی هیچ گونه اطلاعات درستی از وضعیت شبکه های برق و خاموشی روستاها در دست نبود.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای آسیب دیده در شهرهای پلدختر و معمولان بوده اند ادامه داد: اکنون 25 اکیپ اجرایی مشغول امداد در برق رسانی هستند و این در حالیست که روزهای اول سیل 106 اکیپ در حال خدمت رسانی بودند.
خودنیا افزود: شبکه های جایگزین پس از سیل بصورت موقت احداث شده که بدون شک باید در فرصت مناسب خطوط جدید با نظر مهندسی طراحی و احداث شوند تا در حوادث احتمالی آینده، خاموشی و خسارات کمتری رخ دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان همچنین گفت: برآورد اولیه خسارت سیل به زیرساخت های برق استان 630 میلیارد ریال است.
خودنیا افزود: در سیل اخیر به 580 کیلومتر شبکه فشار قوی و ضعیف استان آسیب وارد شد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.