حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری که در فرمانداری بروجرد برگزارشد، اظهار داشت: در جریان سیل اخیرمردم ازهمه نقاط استان و نیز دیگر شهرهای کشور خودجوش به کمک و امداد رسانی سیل زدگان آمدند که این روحیه جهادی نشات گرفته از ایمان، اعتقادات و باورهای دینی جهادگران است.
وی اظهارداشت: سیل اخیرنتیجه تصرفات درطبیعت، ساخت و سازهای غیر مجاز درحریم رودخانه ها بود زیرا خداوند باران را به عنوان یک نعمت الهی نازل می کند و باید قبول نمود که مشکلات ناشی از سیل به خود انسان ها برمی گردد.
وی با اشاره به حضور جهادگران برای کمک و امداد رسانی در سیل پلدختر اضافه کرد: در این ایام جهادگران زیادی برای کمک رسانی به سیل زدگان وارد شهرهای سیل زده شدند که این کمک رسانی نیروهای جهادی ناشی از ایمان افراد است.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: ایمان و اعتقادی که در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی رزمندگان شد امروز درامداد رسانی به سیل زدگان نقاط مختلف کشور مشاهده شد.
شهردار بروجرد گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات طرح ها باید به صورت دقیق و کارشناسی شده مطالعه و سپس اجرا شود تا نظیر پل هوایی میدان شهدا روزی جمع آوری نشود.
رحیم جافری افزود: پل هوایی میدان شهدا بروجرد هم اکنون درحال جمع آوری بوده و از این پل در 2 نقطه مورد نیاز استفاده خواهد شد.
وی اظهار داشت: طبق نظرسنجی مردم، پل زیرگذر میدان قیام هم غیر قابل استفاده است و برخی تمایل دارند این پل برداشته شود و براین اساس باید پروژه ها براساس مطالعات اجرا شود.
شهردار بروجرد از فعالیت برخی کانالها در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: این کانالها دخالت هایی درسیستم شهرداری می کنند که این حاشیه ها سبب می شود همه انرژی و فرصتها از دست برود.
جافری افزود: به هیچ عنوان نیرویی را با رابطه وارد شهرداری نخواهم کرد.
مقداد صارمی بخشداراشترینان گفت: در سیل اخیر240 میلیارد ریال به زیرساخت ها و 190میلیارد ریال به منازل مسکونی، قنات ها، بخش کشاورزی، شیلات خسارت وارد شد.
بخشدارمرکزی بروجرد افزود: بر اثر سیلاب تعدادی از روستاها با مشکلاتی روبرو شدند و30 روستا درگیرسیلاب شدند که با تلاش شبانه روزی از سیلاب نجات یافتند.
فاطمه گودرزی اضافه کرد: در روستای تنگه محمد حاجی بر اثر رانش راه ارتباطی قطع شده وهنوز این راه بازگشایی نشده که باید برای این روستا فکر اساسی شود.
وی ادامه داد: در سه روستای رحیم آباد، عباس آباد و ابراهیم آباد که پل ها براساس سیلاب تخریب شده بود، راه ارتباطی برقرار شده است.
گودرزی اظهارداشت: تالاب بیشه دالان نقش مهمی در کنترل سیلاب داشت و ضروری است تا لایروبی لازم هم در روستا ها صورت گیرد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.