به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آسیب شناسی وعوامل وقوع شرایط سخت ناشی از سیل توسط کمیسیون عمران مجلس صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: طبق قانون، وزارت نیرو در قبال حفاظت و محافظت بستر رودخانه ها و تعیین حریم مکلف است در حالی که یکی ازعوامل ورود سیل به شهر و روستاهای لرستان تصرف بستررودخانه و ساخت و سازدر این مکان ها بود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سدهایی که لرستان از قبل تعریف شده و جز وظایف وزارت نیرو بوده انجام نشده که اگر احداث می شد خسارت وارده به استان کاهش می یافت.
رضایی با اشاره به تخریب پل و جاده های بسیار در اثر سیل لرستان اضافه کرد: باید کیفیت ساخت و سازها ارتقا یابد و پل ها به آخرین نقطه تخریب تبدیل شوند.
وی ادامه داد: آبگرفتگی فرودگاه خرم آباد یکی از مشکلات سیل بود در حالی که فرودگاه باید امن ترین نقطه برای کمک به مردم باشد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم خسارت ها، تلاش می کنیم گزارش جامعی از تخریب های منازل، کشاورزی و زیرساخت های استان تهیه و به مجلس و دولت ارائه شود.
رضایی تاکید کرد: باید مبالغی به قید فوریت برای جبران خسارت ها به ویژه در بحث منازل و ارتزاق مردم لحاظ شود.
وی افزود: برای ساخت واحدهای مستحکم در مقابل حوادث باید منابع مناسبی تامین کنیم که با تسهیلات 400 و 500 میلیون ریالی و 150 میلیون ریال بلاعوض نمی توان یک واحد مقاوم احداث کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جانمایی ساخت و سازهای جدید در مکان های ایمن بیان کرد: هلال احمر و دستگاه ها دقت کنند اسکان و ارائه خدمات اولیه امدارسانی توزیع مناسب و عادلانه داشته باشد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
3210/7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.