در ادامه این مطلب آمده است: یکی از شرایط لازم برای یک جامعه متعالی و پویا و توسعه یافته دستیابی به عدالت هم به معنای عام و هم به معنای خاص آن است؛ زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می کند.
اگر نظام نتواند آن را تعمیم دهد قطعا شکاف طبقاتی و فاصله طبقاتی زیاد خواهد شد و نارضایتی و نابهنجاری در سیستم به وجود خواهد آمد؛ بنابراین هرچه این پدیده بیشتر تعمیم پیدا کند و برای گسترش و بسط آن هم اندیشی شود قطعا به پایداری اجتماع کمک خواهد شد و جامعه پیشرفت و توسعه پیدا خواهد کرد.
یکی از رده‌های آموزشی در کشور ما آزمون کارشناسی ارشد است که هر ساله در دهه اول اردیبهشت ماه برگزار می شود اما آنچه امروز و با توجه به حوادث پیش آمده در کشور و با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد یکی از پرطرفدارترین آزمون هایی است که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، باید روی آن تامل کرد.
زمان برگزاری این آزمون روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه 98 است، این در شرایطی است که سیل استان های جوان و جویای نام کشور را در بر گرفته و می توان گفت که نیمی از شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد از جوانان استان های سیل زده مانند لرستان، گلستان، مازندران، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هستند.
جوانان و به تعبیر مقام معظم رهبری آینده سازان این انقلاب و مملکت از مقام عالی آموزش کشور وزیر علوم درخواست دارند زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را تغییر داده و به زمانی دیگر موکول کنند، تا شاید امکان حضور این جوانان در این آزمون نیز فراهم شود.
برای عدالت تعریف های مختلفی وجود دارد که در حال حاضر از وزیر علوم این انتظار می رود که در این لحظات حساس کشور عدالت اجتماعی و آموزشی را برای حداقل این جوانان رقم بزند.
عدالت اجتماعی به این منظور که تمام جوانان ایران زمین که در این آزمون شرکت کرده اند باید از زمان مشابه جهت دوره کردن معلومات خود قبل از آزمون برخوردار باشند.
حال جوانان ما باید به فکر خانه و کاشانه خود باشند و یا با کتاب ها و جزوات زیر آب رفته خود را برای آزمون سراسری کارشناسی ارشد آماده کنند در حالی که حدود یک ماه از زمان با ارزش خود را جهت آماده شدن برای این آزمون از دست داده اند.
آیا وقت آن نرسیده است که برای یک بار هم که شده پای حرف دل جوانان این سرزمین به ویژه استان های کم برخوردار و درگیر با سیل کشور نشسته و حداقل یکی از خواسته های به حق آن ها را برآورده کنید.
تنها خواسته این جوانان تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد است که امیدواریم محقق شود.
منبع هفته نامه شهاب آسمانی
6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.