به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری روزسه شنبه در یک مصاحبه خبری افزود: در حال حاضر 10 فروند بالگرد ارتش در منطقه حضور دارد و مقرر شد 2 فروند دیگر نیز اضافه شود.
وی اظهار داشت: اولویت اول نجات سیل زدگان و انتقال به مکان های امن است و اقدامات لازم برای ایجاد یک کمپ و اردوگاه های موقت برای اسکان این افراد آغاز شده است.
وی با اشاره به وضعیت پلدختر و معمولان ادامه داد: جاده و پل ها تخریب شده و بسیاری از روستاها در محاصره سیلاب هستند که تلاش می شود تا عصر امروز کار جابجایی سیل زدگان به مناطق امن پایان یابد.
امیرحیدری بیان کرد: کار انتقال پل های تاکتیکی از اهواز به پلدختر آغازشده که با نصب آن بخش قابل توجهی ازعملیات های امدادی تسریع می شود.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از حدود 24 ساعت گذشته لحظات سخت و جدال نفس گیری با سیلاب داشتند و دیشب را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
ازدیروز تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، تنها در یک مورد بالگرد امدادی ایلام موفق به حضور در منطقه و نجات حدود 15 نفر شد که برای فرار ازسیلاب در پشت بام منازل پناه گرفته بودند.
از نخستین ساعات امروز با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.