نعمت اله دستیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون جمع بندی صددرصدی خسارات سیل به شهرستان صورت نگرفته و طی امروز و فردا برآورد می‌شود اما به صورت تقریبی سیل این میزان خسارات به شهرستان وارد کرده است.
وی افزود: این میزان خسارت در حوزه‌های مختلف کشاورزی ،تخریب پل ها ،راه‌های اصلی و فرعی، ابنیه ،خسارت به زیرساخت‌هایی مانند لوله های انتقال آب، برق و منازل مسکونی می باشد.
فرماندار پلدخترگفت: راه ارتباطی حدود 50 روستا در این شهرستان به دلیل تخریب پل ها مسدود شده و آب آشامیدنی 84 روستا بر اثر سیل قطع شده بود که با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان آب بخش عمده ای از این روستا و صل شد.
وی افزود: برق 43 روستای شهرستان بر اثر سیل قطع شده بود که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق وصل شد و طی 2روز گذشته از طریق بالگرد با کمک های اولیه مانند چادر، پتو و مواد غذایی به روستاهای شهرستان که راه ارتباطی آنها قطع شده بود کمک رسانی شده اما بخشی از این روستا به دلیل نامساعد بودن هوا امکان امدادرسانی در آن نیست.
دستیاری خاطر نشان کرد: آب آشامیدنی شهر معمولان در اثر سیل قطع شده بود که با تلاش نیروهای آب و فاضلاب استان و شهرستان وصل شد.
وی افزود: امدادرسانی به مردم شهر معمولان که راه ارتباطی آنها از هر 2 طرف قطع شده بود با کمک های اولیه مانند چادر و بسته‌های غذایی انجام گرفته و تا به امروز ادامه داشته است.
فرماندار پلدخترگفت: کمک‌رسانی، مواد غذایی ،چادر و پتو به اهالی سیل زده روستای چم مهر انجام شده و جاده دسترسی آنها بازگشایی شد.
وی افزود:سیل خسارات زیادی به بخش کشاورزی شهرستان در زمینه ی مزارع، باغات ، زمین‌های کشاورزی و به ویژه باغات مسیر رودخانه وارد کرده و بخش عمده ای از موتور تلمبه ها دچار خسارت 100 درصدی شده است.
دستیاری خاطرنشان کرد: کانال‌های آببر کشاورزی در بسیاری از روستاهای شهرستان از جمله میانکوه شرقی و غربی بر اثر سیل دچار تخریب 100 درصدی شده است.
وی افزود: بر اثر سیل خسارت جدی به پمپاژ های اصلی شهرستان پلدختر از جمله رنگین بان چم مهر و زیودار وارد شده است.
فرماندار پلدختر گفت: سیل به محور ترانزیتی پلدختر خرم آباد آسیب جدی وارد کرده و پل های ارتباطی بسیاری از روستاها را تخریب کرده است.
دستیاری افزود: جاده های دسترسی عشایر منطقه بر اثر سیل به طورکامل تخریب شد و هم اکنون مسدود می باشد و آنان به هیچ جا دسترسی ندارند.
/6060/3210/7272
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.