به گزارش ایرنا، احمد مرادپور شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی در محل استانداری افزود: در صورت تصویب نهایی این کمربندی در یک مسیر کوهستانی و از آرامگاه خضر تا آرامگاه فلک الدین ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: در این صورت مشکلات ترافیکی ورودی الشتر به جنوب شهر و یا ورودی کوهدشت به شمال خرم آباد حل شده و خیابان حافظ نیز از ترافیک شدید رها خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از احداث کمربندی، خیابان حافظ به پیاده رو تبدیل و فرصت برای معرفی، بهره برداری و بهسازی بافت تاریخی این منطقه نیز حاصل می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: نبود پارکینگ و نابسامانی ورودی شهرها معضل های همیشگی و طولانی مدت استان است.
مرادپور افزود: باید ورودی تمامی شهرهای استان ساماندهی شود که تحقق این مهم در برخی مناطق مستلزم آزادسازی حریم جاده است.
وی ترافیک و نبود پارکینگ لازم را از مشکلات اصلی خرم آباد برشمرد و اظهار داشت: مراکز تجاری، ساختمان های اداری و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه بدون پارکینگ ایجاد شده که این امر ظلم و خیانت به شهر و شهروندان است.
وی اظهار داشت: احداث چند جاده سلامت در مخملکوه، سفیذکوه و کلدر در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی آن سال 98 آغاز خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص آمادگی استان برای پذیرش مسافران نوروزی گفت: اقدامات بسیاری انجام شده اما نواقصی نیز همچنان وجود دارد که باید برطرف شود.
مرادپور افزود: در برخی موارد هزینه هایی انجام می شود اما به دلیل نبود متولی و نگهدارنده خاصی، این هزینه ها هدر می رود و مکان هایی همچون سرویس های بهداشتی باید هرساله تعمیر و مرمت شوند.
وی با بیان اینکه سال آینده فراخوان واگذاری طرح های ساماندهی و توجیهی مناطق گردشگری استان اعلام می شود اظهار داشت: در یکی از این طرح ها، ابشار بیشه برای فروردین 99 به یک مرکز تفریحی و گردشگری مجهز و دارای زیرساخت های لازم تبدیل خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر اعلام پیش بینی های دقیق و صدور اخطاریه های به موقع توسط هواشناسی گفت: پیش بینی بارش برف و باران برای امروز با شدت بارش های رخ داده انجام نشده بود و بسیاری از راهها و محورها مسدود شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.