به گزارش ایرنا، احمد مرادپور شامگاه دوشنبه در جلسه اعضای شورای اسلامی و شهردار خرم آباد در محل استانداری لرستان افزود: به دلیل خسارت این سیلاب، یکهزار و 30 واحد شهری و یکهزار و 800واحد روستایی نیازمند به تعمیرات اساسی هستند.
وی ادامه داد: یکهزار و 10 میلیارد ریال به زمین های زراعی و کشاورزی خسارت وارد شده و 110واحد شهری و یکهزار و 100 واحد روستایی نیز به دلیل خسارت صد درصدی باید بازسازی شوند.
به گفته وی همچنین اموال و وسایل 905 واحد مسکن شهری و 525 واحد روستایی به طور کامل از بین رفته است.
وی با اشاره به اینکه 152 خودرو در خرم آباد نیز متاثر از سیلاب شده و خسارت دیدند، تصریح کرد: بنابر اعلام تیم کارشناسی آب منطقه ای لرستان دبی رودخانه خرم آباد در سیل اخیر 570مترمکعب بر ثانیه بوده که این میزان از دوره بازگشت 100ساله بیشتر است.
معاون استاندار لرستان با تقدیر از همه عوامل امدادرسانی به ویژه نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری عنوان کرد: اگر حضور به موقع این نیروها نبود بدون شک این سیل موجب تلفات جانی می شد.
مرادپور با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با دست خالی و جانفشانی تمام افراد گرفتار شده در سیل را نجات دادند، گفت: اعضای شورای شهر خرم آباد باید با همدلی و اتحاد و برنامه ریزی در کنار شهردار بوده و به فکر رفع مشکلات شهر باشند.
وی همچنین به عدم حضور برخی اعضای شورای اسلامی خرم آباد در جلسات معاونت عمرانی استانداری انتقاد کرد و افزود: اعتقاد دارم که هیچ دوره ای به اندازه این دوره اینقدر ارتباط معاون عمرانی استاندار با اعضای شورا وجود نداشته بنابراین باید در کنار هم با اتحاد و همدلی به فکر رفع مشکلات شهر باشیم.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.