به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری لرستان احمد مرادپور در مراسم گازرسانی به هفت روستای دورود در روستای بابامحمد این شهرستان افزود: طرح های گازرسانی پرهزینه هستند بنابراین انتظار می رود با توجه به مباحث اعتباری و محددیت منابع انرژی، مشترکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف انرژی در ایران بیش از سایر کشورها است اظهار داشت: در لرستان نیز باوجود اینکه سرانه درآمدی مردم پایین است اما نسبت به کشور مصرف بیشتری داریم.
وی تاکید کرد: باید رعایت الگوی مصرف را در بخش های مختلف به ویژه انرژی، در دستور کار قرار دهیم.
معاون استاندار لرستان با اشاره برکات و خدمات چهل ساله نظام گفت: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا 40ساله شده و در طول این مدت با تمام تحریم های ظالمانه روز به روز شاهد ترقی و پیشرفت ایران اسلامی در بخشهای مختلف به ویژه در مناطق محروم و روستاها هستیم.
مرادپور افزود: ملت ایران نشان داد در این چهار دهه باوجود مشکلاتی که بوده، هیچ تهدیدی آنان را وادار به عقب نشینی نکرده و همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند.
دهه فجر امسال طرح گازرسانی به 200 روستا و 130 واحد صنعتی با هزینه ای بالغ بر یکهزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
برای گازرسانی به این روستاها بیش از 500 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز اجرا شده و 5 ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز نصب شده که با افتتاح این طرح ها، بیش از 9 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
اکنون ضریب نفوذ گازرسانی شهری به بالای ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به بالای ۸۰ درصد رسیده که این مهم را می‌توان از افتخارات شاخص نظام دانست.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.