به گزارش ایرنا، حضور دانش آموزان و معلمان انقلابی در عرصه های مختلف پاسداشتی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در سطح جامعه به ویژه مراکز فرهنگی و تربیتی به ویژه نهاد گسترده آموزش و پرورش است.
همچنین تعالی و بالندگی دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی،تربیتی، هنری و علمی دستاورد 40 ساله انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی فرهنگی و هنری است.
در این راستا خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خرم آباد در راستای اطلاع رسانی به موفقیت های تربیتی ، پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان پرداخته است.

**مسابقه انقلاب ماندگار در سطح لرستان برگزار می شود
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: تلاش می شود در برنامه های دهه مبارک فجر سال جاری فجر فاطمی پر برکتی برگزار شود.
اسدالله عباس زاده با گرامیداشت تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر افزود: در حوزه معاونت پرورشی فرهنگی در سالیان گذشته موفقیت های چشمگیری کسب شده است.
وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی درآموزش و پرورش این معاونت وجود نداشت، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی در حوزه تربیت تحول شگرف ایجاد شده است و در راستای اهداف انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی قابل توجهی انجام شده است.
عباس زاده گفت: به مناسبت چهلمین گرامیداشت انقلاب اسلامی برنامه هایی در این معاونت در نظر گرفته شده است که مسابقه انقلاب ماندگار در سراسر مدارس استان اجرایی می شود.
وی افزود: این برنامه در سطح خانواده ها از طریق دانش آموزان اجرا می شود و تمام خانواده های استان در این طرح مشارکت دارند که هر دانش اموزان یک اثر شعر،نقاشی،خطاطی و دلنوشته آثاری ارسال می کنند.
عباس زاده اظهار داشت: در این مسابقه 200 جایزه 500 هزار ریالی به قید قرعه کشی اهدا می شود و در صورت افزایش تعداد شرکت کنندگان تا 357 نفر جوایزی اهدا خواهد شد.

**جشنواره تجلیل از برترین ها و برگزیدگان حوزه معاونت پرورشی لرستان
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان و رتبه بندی آنان در این راستا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند ماه در هفته امور تربیتی از500 نفر از فرهنگیان و دانش آموزان برتر با مقام کشوری و افراد دارای رتبه برتر مدارس و موفق در حوزه پرورشی تجلیل می شود.
عباس زاده اظهار داشت: همچنین آیین تجلیل از قاریان برتر، حافظان برتر،افراد موفق در حوزه هنر،تجارب برتر کشوری و چهره های ماندگار وخانواده های معظم شهدا برگزار می شود.

**چهل برنامه ختم قرآن در پنج دقیقه در مدارس لرستان انجام می شود
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت:مردم علاقه مند به انقلاب هستند هر چند ممکن است دشمن نیز شیطنت هایی داشته باشد اما ملت ایران آبدیده هستند و مسئولان باید پابه پای مردم باشند و قدر ایثارگری مردم را بدانند.
وی افزود: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی اجرا می شود که نواختن زنگ انقلاب، برگزاری مسابقاتف چهل برنامه ختم قرآن در شهرستان ها و مناطق در پنج دقیقه انجام می شود.
عباس زاده ادامه داد: هر صفحه قرآن کریم بین دانش آموزان توزیع می شود و در یک مسجد در پنج دقیقه یک ختم قرآن برگزار و ثواب ختم قرآن به شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مداف حرم تقدیم می شود.
وی اظهار داشت: برنامه های روانشناسی رایگان، برگزاری نمایشگاه کتاب برای افزایش سرانه مطالعه در سطح مدارس استان، نمایشگاه عکس، جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان انقلاب اسلامی با حضور چهره های شاخص برگزار می شود.
عباس زاده ادامه داد: انقلاب اسلامی یک انقلاب هنری و فرهنگی و ایدئولوژیک است و باید سخنرانی ها و برنامه های پیروزی انقلاب اسلامی به صورت هنری برگزار می شودو پیام ها در قالب هنر به نسل جدید منتقل شود.
وی اظهار داشت: با توجه به ایام فاطمیه تلاش می شود شور و نشاط دهه نخست انقلاب حفظ شود.
عباس زاده به افتتاحیه ها و برگزاری مسابقات ورزشی در این ایام اشاره کرد و گفت: برنامه های ورزشی مختلفی در دهه فجر برگزار می شود.

**کسب مقام های پرورشی فرهنگی دانش آموزان لرستانی هر ساله چشمگیرتر است
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت:در برنامه محوری پرسش مهر ریاست جمهوری در سال گذشته مقام دوم کشوری کسب شده است.
وی افزود: در این راستا در مسابقات فرهنگی هنری پدیده مسابقات کشوری دانش اموز لرستانی ماهور جوزایی است که هنر فاخر لرستان را به گوش جهانیان رسانیده است.
عباس زاده اظهار داشت: در کتابخوانی نیز استان جایگاه خوبی کسب کرده و در مسابقات قرآن،عترت و نماز در سال تحصیلی 96-97 رتبه های برتر کشوری که فرهنگیان استان یدست آوردند 6 مورد بود.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه رتبه برتر کشوری در حوزه بهداشت روان کسب شده است، اظهار داشت: برنامه ای در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز شده است و سهمیه لرستان 28 هزار نفر بوده که اکنون بیش از 30 هزار دانش آموز ثبت شده است.
عباس زاده ادامه داد: بیش از 150 دانش اموز حافظ قرآن در لرستان حضور دارند و امسال علاوه بر 40 ختم قرآن در دهه مبارک فجر در اداره کل آموزش و پرورش ختم قرآن و جلسات تفسیر برگزار می شود.

**محفل 2 هزار نفری قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری در لرستان برگزار شد
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: 800 روحانی مستقر در مدارس لرستان اقامه نماز جماعت می کنند و در مدارس با تعداد کم دانش آموز حتی مدارس یک نفره طرح سودای بندگی اجرا می شود.
وی افزود: با برنامه ریزی مدون ائمه جمعه استان هر روز در یک مدرسه نماز جماعت برپا می کنند.
عباس زاده به برگزاری برنامه اهلی من العسل در ایام محرم در مدارس استان اشاره کرد، ادامه داد: گردهمایی2 هزار نفر دانش آموزان به همراه اولیاء و مربیان با حضور قاریان بین المللی کشور در راستای تعمیق باورهای دینی برگزار شد.
وی گفت: امسال در 126 مدرسه نمایشگاه کتاب برگزار شده و در دهه فجر در مدارس استان نمایشگاه کتاب و پوستر برگزار می شود.
عباس زاده گفت: انجمن های مردم نهاد موفقی در سطح استان در زمینه های مختلف به ویژه حفاظت از منابع و محیط زیست وجود دارد که تعامل خوبی با آموزش و پرورش دارند.
وی بیان کرد: همکاری مطلوبی بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی جهت فرهنگ سازی در دانش آموزان وجود دارد.

**19 دارالقرآن فعال در سطح استان وجود دارد
معاون پرورش فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: دارالقرآن های سطح استان دارای ظرفیت های قابل توجهی هستند و به عنوان مراکز تخصصی آموزش قرآن فعال هستند.
وی اظهار داشت: اکنون 7500 دانش آموز حافظ و قاری قرآن در سطح دارالقرآن های استان مشغول فعالیت هستند.
عباس زاده با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی تربیتی در این استان اظهار داشت: در این مراکز مسائل فرهنگی، هنری با حضور مربیان توانمند آموزش داده می شود.
وی به برگزاری 2سالانه کانون ها اشاره کردو گفت: کانون های لرستان جزو کانون های برتر استان هستند.
عباس زاده با بیان اینکه لرستان در زمینه های فرهنگی هنری دارای پیشینه بسیار خوبی است،ادامه داد: برای دانش آموزان استان در این زمینه ها افق خوبی پیش بینی می شود.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه جامعه نیازمند به شادابی و نشاط است، گفت: اسلام تاکید بر نشاط در جامعه دارد و دانش آموزان شاد امید به آینده و پیشرفت خواهد داشت.

**30 کانون تربیتی فرهنگی در لرستان فعال است
عباس زاده افزود: کانون تربیتی فرهنگی خرم آباد از کانون های برتر کشوری است و کانون های امام علی (ع) و بعثت از کانون های بسیار خوب کشور هستند.
وی اظهار داشت: اکنون کانون ادب خرم آباد با ظرفیت 2 شیفت به درآمد زایی رسیده و به صورت خودگردان فعال می باشد.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: این کانون برنامه محور و موفق با حضور مربیان توانمند به اشتغالزایی رسیده و در رشته های موسیقی،نقاشی،خطاطی بسیار فعال است.
وی با بیان اینکه کانون لرستان دارای قدمت 100 ساله است، افزود: مراحل ثبت تاریخی این مرکز توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال پیگیری است.
عباس زاده اضافه کرد: اکنون حدود یک هزار دانش آموز در دوره های آموزشی این کانون شرکت می کنند.
عباس زاده افزود:همچنین یک کانون تربیتی فرهنگی عشایری نیز در لرستان فعال است.

**تاکنون 10 هزار دانش آموز لرستانی در اردوهای راهیان نور شرکت کردند
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: اردوهای دانش آموزی علاوه بر جنبه تفریحی بر مهارت آموزی دانش آموزان نیز تاکید دارد.
وی افزود: اردوگاه آیت الله کمالوند با مساحت47 هکتار هر ساله میزبان تعدادی زیادی از دانش آموزان است.
عباس زاده اظهار داشت: 170 هزار دانش اموز لرستانی در برنامه بازدید ها و اردوهای یک روزه در سال گذشته شرکت داشتند.
وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور به صورت مستمر در سطح استان برگزار می شود، ادامه داد: سال گذشته بیش از 10 هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور شرکت داشتندو امسال نیز تاکنون 10 هزار نفر در این اردوها شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد: مرحله دوم این اردوها از 10 بهمن ماه جاری به منظور تقویت روحیه ایثار و شهادت دانش آموزان آغاز می شود.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.