معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه کودک خیابانی در استان نداریم، گفت: از سمن‌ها برای توانمندسازی کودکان کار استفاده شود.

به گزار‌ش‌ ایلنا از لرستان، حبیب الله خجسته‌پور در شورای فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: در استان شاهد پدیده کودکان کار در فصولی چون تابستان و ایام نزدیک عید نوروز هستیم.

 وی اضافه کرد: اینکه در فصولی از سال کودکانی سر چهارراه‎ها دستفروشی کرده و اقدام به شستن شیشه اتومبیل‎ها می‎کنند یک نوع تکدی گری محترمانه است.

خجسته پور با بیان اینکه در مواردی نیز خانواده‎های این کودکان، آنان را به انجام این کارها وادار می‎کنند، افزود: خوشبختانه در استان با معضل کودکان خیابانی مواجه نیستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فقر باعث می‎شود که برخی خانواده‎ها کودکان را به انجام کار وادار کنند؛ برای همین برنامه ریزی برای توانمندسازی خانواده باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر اقداماتی که توسط دستگاه‎های اجرایی مرتبط مانند بهزیستی انجام شده اکنون شاهد کمتر شدن این کودکان در سطح شهر هستیم.

خجسته پور گفت: می‎توان از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد در مورد کودکان کار کمک گرفت و اقداماتی در راستای توانمندسازی این کودکان و خانواده‎های آنها انجام داد.

photo_2018-12-26_15-47-19

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‎ها تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده‎ها در زمینه آسیب‎های اجتماعی از مواردی است که باید مورد توجه قرار ویژه گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه به‎خصوص در بین قشر جوان علاوه بر ساخت و تجهیز کتابخانه‎ها به برنامه های نرم افزاری هم توجه داشت، از برخی دستگاه‎های نظارتی به موضوع نشست کتابخانه حضرت مهدی خرم آباد انتقاد کرد و گفت: به فاصله چند سال بعد از ساخت این کتابخانه دچار نشست می‎شود؛ باید پیمانکار و ناظر آن از سوی دستگاه‎های نظارتی مورد سوال قرار گیرند.

خجسته‌پور با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ‌عمومی و فرهنگ کتاب‎خوانی در جامعه، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‎های فرهنگی لرستان از وظایف مهم مسئولان استانی و شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.