به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین که با موضوع ساماندهی کودکان کار برگزار شد،افزود: کودکان، آینده سازان کشور هستند و باید اهتمام جدی برای تحصیل، رفاه و معیشت آنها صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: کودکی که با کار در خیابان در معرض آسیب قرار می گیرد بعدها می تواند به یک بزهکار اجتماعی تبدیل شود.
بیدخام با بیان اینکه مساله کودکان کار و خیابانی گریبانگیر تمام شهرهای بزرگ است،ادامه داد: فقر اقتصادی و زندگی در مناطق حاشیه نشین موجب ظهور کودکان کار شده و باید با برنامه ریزی صحیح و همت جدی دستگاه های دست اندرکار، این مساله به طور دقیق ساماندهی شود.
وی، مداخله جدی سمن ها، ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و نظارت کارگروه فرهنگی و اجتماعی بر فرایند ساماندهی کودکان کار را سه رکن اصلی کمک کننده در این خصوص عنوان کرد.
این مسئول اظهار داشت: به منظور انسجام لازم، هرگونه طرح و ایده ای در خصوص ساماندهی کودکان کار باید در همین کارگروه فرهنگی و اجتماعی و با حضور نمایندگان 11دستگاه مربوطه معرفی و تبیین شود.
وی اظهار داشت: باید راهکار قانونی و بازدارنده ای جهت برخورد با متخلفان در این حوزه داشته باشیم تا جایی که کودکان از هر قوم و ملیتی که باشند هیچگونه آسیبی ندیده و بتوانند از مزایای تحصیل، امکانات بهداشتی و تجربه خوب کودکی بهره مند شوند.
کودک کار به افرد کمتر از 18 سال گفته می شود که در سه دسته بی خانواده، کم ارتباط با خانواده و یا دارای خانواده هستند که وادار به کار اجباری هستند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.