به گزارش ایرنا، ناهید پرویزپور روز دوشنبه در جلسه نشست با بانوان جهاد دانشگاهی لرستان اظهار داشت: از مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی بکارگیری نیروهای جوان ؛ متخصص و متعهد و استفاده از راه حل های مناسب در حل مسائل و ارائه اطلاعات مبتنی بر تحقیق های علمی است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شده و از آن زمان تاکنون موفقیت های زیادی در حوزه پژوهش های علمی و فرهنگی داشته است.
پرویز پور با ابراز بسیار خرسندی از اینکه که تعداد زیادی از کارکنان این نهاد را بانوان تشکیل می دهند افزود: بانوان از ابتدای انقلاب تاکنون در همه صحنه ها حضور فعال داشته اند و اکنون بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب شاهد حضور زنان در عرصه علمی و پژوهشی هستیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان همچنین گفت: امروز زنان با کسب مدارج علمی و تحصیلی بخشی از جمعیت متخصص کشور هستند که توانسته‌اند افتخارات زیادی را کسب کنند.
پرویز‌پور با بیان اینکه در استان زنان جوامع شهری، روستایی، جوامع محلی و حاشیه‌نشین هر کدام مسائل خاص خود را دارند، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید با نظر‌سنجی، نیاز سنجی انتظارات و توقعات جامعه زنان را ارزیابی و با همکاری دستگاههای اجرایی طرح های پژوهشی در راستای بهبود و ارتقای وضعیت زنان در دستور کار قرار دهد.
به گفته وی سند وضعیت زنان استان که توسط امور بانوان تدوین شده بعنوان یک مرجع در اقدامات پژوهشی آینده است و جهاد دانشگاهی می‌تواند از دستاوردهای این سند در کارهای پژوهشی حوزه زنان استفاده نماید.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه استان ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و کاشت گیاهان دارویی از طریق گلخانه‌ها با مقیاس کوچک دارد، می‌توان با آموزش نیروی انسانی این بخش ها در زمینه اشتغال بخصوص اشتغال‌زایی زنان موثر باشد.
پرویز پور یادآور شد: راه اندازی مرکز رشد و مرکز درمان ناباروری یکی دیگر از اتفاقات خوب در استان است که به همت استانداری، جهاد دانشگاهی و بنیاد برکت انجام شده و این مرکز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش نشاط خانواده‌ها و کاهش هزینه‌های جانبی درمان ناباروری و کاهش طلاق داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از لباس های بومی و محلی است، گفت: تولیدکنندگان، طراحان مد و لباس باید با حفظ هویت لباس محلی و بومی و متناسب با نیاز و سلیقه نسل جوان الگوهای جدیدی را طراحی و وارد بازار مصرف کنند تا فرهنگ بومی تقویت شود.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌ها و طرح‌های خوبی در جهت ارتقاء وضعیت زنان انجام داده است که لازم است در جهت تنویر افکار عمومی، این اقدامات در سطح جامعه اطلاع رسانی شود.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.