به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز یکشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی در محل استانداری افزود: برخی مدیران اعتبارات ' تعمیر و تجهیزات ' را جدا از موارد مناسب سازی می دانند که برای رفع این مشکل باید عنوان مناسب سازی در تفاهم نامه های مالی لحاظ شود.
به گفته وی با انجام این مورد، راحت تر می توان اعتبار مورد نیاز برای مناسب سازی مکان های اداری را جذب و هزینه کرد.
وی جلسات و مصوبات ستاد مناسب سازی استان را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می شود دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های دولتی و مطب های شخصی را نظارت کرده و با همکاری نظام پزشکی، روند مناسب سازی این اماکن را ظرف 6 ماه رصد و نتیجه را اعلام کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد:نقشه های ساخت وساز باید توسط سازمان نظام مهندسی تایید شود، در هنگام ساخت نیز با نظارت این سازمان از تغییر در نقشه جلوگیری می شود و در نهایت نیز شهرداری ها با توجه به گزارش نظام مهندسی پایان کار صادر می کنند.
مرادپور گفت: با توجه به این مراحل، خلا قانونی برای اجرای مناسب سازی وجود ندارد.
وی ادامه داد: نباید مشکل نبود اعتبار را برای برخی اقدامات بهانه کرد همانطورکه در مناسب سازی نیز باید اعتقاد قلبی مدیران به این مهم نهادینه شود.
وی تصریح کرد: سیستم های اداری نیز باید در حد امکان از آسانسورهای استاندارد استفاده کرده و در غیراینصورت از روش های کم هزینه برای مناسب سازی محیط استفاده نمایند.
بر اساس آمار بهزیستی، 49 هزار و 893 نفر معلول معادل 2.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش این نهاد هستند در حالی که متوسط معلولیت در کشور 1.5 درصد است که این مهم ضرورت استاندارد و مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و خصوصی را دوچندان می کند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.